Nog 4 weekjes! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Nog 4 weekjes! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Nog 4 weekjes!

Blijf op de hoogte en volg Jente

22 Oktober 2012 | Frankrijk, Nice

Vorige week vertelde ik dat ik lekker binnen zat tijdens een storm hier, die storm bleek toch heftiger dan verwacht. Was een soort tornado op zee, waardoor vliegtuigen etc niet meer konden opstijgen of landen. Hier door was het ook een drukte in het hotel, en belde één van mijn roommates dat ze langer moest blijven werken. Want Easyjet had net 90 kamers gekocht voor hun passagiers. Volgende dag hoorde ik wel dat er 25 gewonden waren gevallen, waarvan 9 zwaar gewond maar allemaal buiten levensgevaar, gelukkig. Was dus toch best wel heftige storm, ook al heb ik t niet heel erg mee gemaakt.
Verder waren de eerste dagen op t werk wel lekker rustig, want we hadden dinsdag tot donderdag steeds twee groepen in het restaurant zitten, en daarnaast ook nog gewone gasten. Persoonlijk vond ik dat een beetje vreemd, want ene groep heeft een buffet en loopt dus steeds door de andere gasten heen naar t buffet, de andere groep had een 3 gangen menu en had dus geen keus. En vaak wouden gasten dan natuurlijk net wat die groep ook had, terwijl dat dan weer niet kon want stond niet op de kaart. Ach het is allemaal goed gegaan en t was lekker druk dus dan gaat de tijd tenminste ook wat sneller. Daarna doe ik nog steeds elke dag roomservice erbij, wat niet heel erg druk is momenteel door de groepen, maar toch wel lekker doorloopt.
Vrijdag en Zaterdag waren de groepen helaas weer weg en dan is het meteen ook super rustig. Hadden vrijdag geloof ik 10 gasten in 3 uur en zaterdag waren er dat wel 5. Dus ben maar begonnen aan grote schoonmaak zodat ik wat te doen heb.
Owja verder heb ik mijn laatste evaluatie ook gekregen van t hotel waar ik erg blij mee ben. Heb veel 5 uit 5 gescoord en alleen 3 keer 4 uit 5. Dus daar ben ik erg blij mee, kreeg natuurlijk als feedback zoals ik dat altijd al krijg dat ik te lief ben om later echt een manager te zijn. Maar daar geloof ik niet in, is gewoon mijn manier.
Verder heb ik ook mijn planning voor mijn laatste 4 weekjes werken, ik blijf nog 2 weken in restaurant en roomservice. Daarna ga ik twee dagen naar minibar, omdat ik graag wou zien hoe ze dat in t hotel doen. Dan twee dagen banket, vreselijk maar moet maar even:P. En daarna nog 6 dagen met de F&B manager en zijn assistent werken. Waar ik wel zin in heb. Ook al heb ik afgelopen week ook weer paar dagen met hem samen gewerkt om te kijken wat hij doet.
Zaterdag avond had ik nog een etentje van een vriendin die een groep heeft opgezet waar iedereen die woont in Nice aan mee kan doen, vaak allemaal studenten en mensen die hier werken en leren. Dus zaterdag avond met groep van 11 eerst drankje gedaan in een bar en daarna naar Libanees restaurant geweest, ik kon 4 mensen van de groep dus weer allemaal nieuwe mensen ontmoet! Eten was erg lekker en was erg gezellig.
Gister was ik lekker vrij en het was mooi weer dus lekker met Beatrice (roommate) naar t strand geweest en heerlijk genoten van de zon, en dat op 21 oktober!!:P Daarna kregen we toch wel trek en dus op naar t centrum voor wat eten. Gekozen voor een grappig chinees restaurant, waar je van een buffet allemaal dingen kunt kiezen en dat warmen ze dan voor je op. Was erg lekker. Daarna vonden we t ook wel tijd voor een ijsje, en omdat we helemaal de smaak te pakken hadden van t zelf kiezen naar een ijssalon gegaan waar je zelf je ijs mag op scheppen en zelf je toppings etc erop mag doen, en dan wordt t gewogen en daar wordt de prijs op bepaald. Ook weer erg lekker! Toen vonden we t wel hoog tijd voor een siesta en dus lekker terug naar appartement en lekker in de rust, ik lekker met boekje op t balkon. De avond lekker op balkon gezeten met Kate, die weer terug is vanuit Engeland. Lekker bij geklets en daarna niet veel meer gedaan.
Vandaag nog niet echt plannen, alleen dat aan t eind van de middag ik samen met Kate en Beatrice lekker gaan koken, waarschijnlijk wraps. En dan lekker genieten met zijn drieen van Twilight, hihi.
Zaterdag was t nog precies 4 weekjes voordat ik weer thuis ben, gaat aan de ene kant heel snel en aan andere kant toch ook weer niet. Ach heb voor volgend weekend alweer een etentje georganiseerd met de Franse klas van voor de zomer, en zondag ga ik met een vriendin naar het Internationale kunstschaats wedstrijd hier in Nice, ben wel heel benieuwd. Dus tijd vult zich ook wel weer.

Iedereen maar heerlijk genieten van de vakantie!
Tante Petra van Harte Gefeliciteerd!!
En tot snel! Dikke tupke(L)

  • 23 Oktober 2012 - 17:46

    Maartje:

    Wow Jente, wat gaat het hard!! (al vind jij misschien van niet)
    Nog maar vier weken, geniet er ook nog een beetje van!

  • 25 Oktober 2012 - 21:01

    Jildou:

    Do wurdst fest n super manager!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 33205

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: