Etentjes en kunstijschaatswedstrijd - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Etentjes en kunstijschaatswedstrijd - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

Blijf op de hoogte en volg Jente

29 Oktober 2012 | Frankrijk, Nice

Een lekker druk weekje achter de rug. Maandag eerst nog maar besloten om met Beatrice te gaan shoppen in Cap3000, is het overdekte winkelcentrum vlak buiten Nice. Nog een leuk rokje, shirtje en veste gekocht. Daarna boodschappen gedaan voor ons avondje wraps en Twilight. Samen gekookt en daarna lekker met zijn drieen op mijn bed wraps eten en Twilight kijken, erg gezellig!
Dinsdag moest ik weer gewoon aan t werk, na de week ervoor had ik een rustig dagje verwacht maar dat zat er helaas niet in. Dinsdag waren er namelijk geen managers, want twee waren op vakantie en de andere twee hadden een vergadering, precies om lunch tijd natuurlijk. Dus stond ik er samen met Kate, ook stagaire, alleen voor. Nu vind ik dat niet zo heel erg, als ze niet ook nog eens hadden bedacht die dag het menu drastisch te veranderen en ik t dus niet kenden, want wist er niks van. Maar ook de keuken er nog nooit eerder mee had gewerkt en gasten dus steeds meer dan half uur op hun hoofdgerecht moesten wachten! Heel irritant als dan ook nog de operational manager even langs komt om het nieuwe menu uit te test en de keuken t dan in een keer wel snel klaar heeft. Denk dat hij dan ook als enige tevreden was over t eten. Was dan wel niet hel druk die dag maar zo’n 30 mensen met iemand die nog nooit in restaurant heeft gewerkt en keuken die menu niet kent, en ik die menu niet ken werkt dan gewoon even niet. Heb dan ook gewoon aan het eind van de rit iedereen of gratis drankje gegeven of als ze haast hadden maar gewoon korting. Dan moeten ze me maar niet alleen laten zonder er iets van te zeggen. Dus aan t eind van de lunch, waren bijna alle gasten dan toch nog tevreden. Natuurlijk moest ik mij toen nog wel even verantwoorden bij de F&B manager, maar daar had ik op t moment geen tijd voor, want om natuurlijk exact 3 uur vertrekt degene van roomservice en mag ik dat er bij gaan doen. Het was regenachtig en dus ook druk in roomservice. Nadat het rond 5 uur dan beetje rustiger werd eerst maar even naar F&B manager gelopen om t vertellen waarom er zoveel kortingen en gratis drankjes waren gegeven, toch wel even spannend. Op t moment lijkt t allemaal goed idee, maar als je je dan moet verantwoorden is t toch beetje spannend. Maar gelukkig was hij t met mij eens, en vond hij ook dat het misschien niet heel erg slim was om die dag met t nieuwe menu te beginnen. Hem daar maar gelijk in gegeven en toen werd ik weer gebeld voor roomservice en dus weer aan de bak. Rond 18.00 hoor ik dan worden afgelost, maar ja fransen, hihi. Dus rond 18.30 kwam meneer er aan en kon ik eindelijk telefoon over geven en naar mijn volgende taak gaan, namelijk barman over nemen voor zijn pauze. Zo ging t eigenlijk ook woensdag, want was nog steeds geen manager, want die hebben of vakantie of weekend. Donderdag was t vergeleken met de andere twee dagen een rustige dag, wat wel lekker was. Wel ben ik zoals helaas in de genen zit tegen glazen deur aangelopen:P zou tijdens roomservice iets van t balkon van kamer af halen en dacht dat deur open was, wat toch niet zo bleek te zijn:P Gelukkig alleen klein blauw plekje onder mijn wenkbrauw dus bijna niet te zien. Donderdag avond nog lekker uiteten geweest met een collega en Matthew, stagaire. Hun wouden namelijk wel eens een duur restaurant proberen en ik natuurlijk ook wel eens. Dus lekker lux gegeten, met natuurlijk lekkere rose erbij. Ook heb ik daar voor t eerst slakken gegeten, vond ze (onverwachts) erg lekker!! Vrijdag was weer chaos, want de general manager hield een meeting voor alle werknemers om 14.30. En dus had de F&b manager besloten dat niet alleen de restaurant manager daar heen moest, maar ook roomservice en bar werknemers. Kwam er dus op neer dat ik restaurant, bar en roomservice tegelijk deed. Om 15.00 verlieten laatste gasten t restaurant en dus die meteen gesloten. Toen maar in bar gestaan, maar werd druk bij roomservice en dus maar de meeting binnen gelopen en gevraagd of iemand me even kon helpen, wordt dan toch ook nog verbaasd gekeken dat je zomaar binnen durft te lopen, maar ach had geen andere keus. Gelukkig wou Gina daar heel graag weg en is zij de bar voor mij gaan doen. Toen ik dus naar de keuken voor roomservice, bleek er niemand in de keuken te staan, ook allemaal bij de meeting. Dus ik maar weer de meeting in, dat ik toch even een kok nodig had. Weer alle ogen op je gericht, maar gelukkig vond ook de kok niet erg om er weg te mogen dus kwam ook die snel. Rond 16.30 was meeting dan eindelijk afgelopen en komt iedereen even vragen hoe t ging, terwijl ik nog steeds 4 plateaus had liggen voor roomservice. Gelukkig had ik die avondje ook weer gezellig etentje, wat ik had georganiseerd voor de franse les groep van voor de zomer, waar ik me op kon verheugen. Alleen toen ik klaar was plensde het zo dat ik best wel heel erg drijfnat ben geworden op weg naar t restaurant. Maar het was super gezellig. Super leuk iedereen weer te zien en erg veel gelachen. Hebben tot 24.00 in t restaurant gezeten. Volgende dag was ik dan ook wel lekker moe op t werk, mocht een uurtje eerder beginnen want banquet had me nodig, want was groep engelsen en dat blijft lastig voor ze. Dus dat eerst gedaan en toen weer gewoon restaurant, roomservice en bar. Al met al drukke week. En maakt het me toch ergens wel een beetje kapot om continue rondgeslingert te worden naar waar ik nodig ben. Vind t ergens een compliment dat ze denken dat ik alles kan, maar kan t niet tegelijkertijd en is ook veel om aan alle afdelingen te denken. Gelukkig nog maar 1 weekje zo restaurant, roomservice, bar. En daarna weer ergens anders, vorige week zei ik dat ik wist waar ik heen ging. Dit is ondertussen al drie keer veranderd, want hangt er natuurlijk vanaf waar ze mensen nodig hebben, en dus wacht ik t rustig af. Zaterdag avond was ik zo moe dat ik dan ook al om 21.00 oude tijd lag te slapen.
Zondag er weer om 9 uur, nieuwe tijd, af om klaar te maken voor dagje kunstschaats wedstrijd te bekijken. Waren samen met 6 meiden. Was super mooi om te zien. Hebben eerst de vrouwen free style gezien, en daarna de koppels freestyle. Echt prachtig. Wel heel erg koud als je daar zo’n 4 uur zit, dus daarna eerst lekker in de douche gesprongen. Daarna lekker met boekje onder de dekens, en niet veel meer gedaan.
Vandaag is het weer prachtig weer wel beetje fris. Vanochtend lekker even uurtje op t strand gelegen. Dit keer was bikini te koud. Maar in short en hemdje gaat t prima. Daarna lekker wezen lunchen met 3 collegas, want van twee loopt hun contract woensdag af. Zit nu in het jongens appartement, want daar doet internet het tenminste. En ik heb nog steeds de sleutel, hihi en verder vanavond denk ik lekker niet te veel.
Deze week twee daagjes werken, dan dagje Italie met roommates en dan weer twee daagjes werken. Dat moet te doen zijn!
Hopelijk hebben jullie ook allemaal lekkere vakantie gehad!
Tot over paar weekjes!
Dikke tupke(L)

  • 29 Oktober 2012 - 17:57

    Petra Van Veen:

    hoi jente ,wat weer een leuk verhaal van jou, en wat een drukte allemaal. je vindt vast erg saai als je weer terug bent, Het is hier snotweer dus je treft het dat je daar nog lekker buiten kan zitten. De herfstvakantie is net voorbij, dus iedereen weer naar school.
    Ook vreemd dat ze bij zo een meeting al het personeel uitnodigen, dan kunnen ze het hotel wel sluiten, er moeten toch altijd mensen aan het werk zijn voor de gasten.
    We zijn verleden weekend naar Borger geweest, lekker bij het zwembad. en lekker met zijn 5 en, dat is thuis niet vaak meer zo, het is voor Tiede ook leuk, dan [spelen ]ze nog eens met hem. Bal gooien en met zijn allen van de glijbaan.Tante alie is al bijna weer jarig en die avond is er ook weer de jaarlijkse disco in de waldsang, heb er nu al zin in.
    Ben in de afgelopen 2 weken ook al 2 keer naar de sauna geweest , heerlijk.

    Veel Liefs van tante peetje

  • 29 Oktober 2012 - 18:08

    Ytsje:

    Ha dy Jente,

    Kinst no kruskes sette by de dagen en ôfstreepje. Go do hast it trouwens wer hiel goed dien de minsken dy't net op tiid harren iten krigen in drankje oan te bieden. En wat hasto it ferskriklike drok. Foar my is dat al wer lang lyn dat ik it ek drok hie. Doe koe ik alles oan en wie net wurch te krijen. Mar do moatst wol in soard tagelyk dwaan hjer en dy managers mar mei fakânsje gean. Evert en ik hawwe nei Bergen west 8 dagen yn in hotel mar net sa luks as dyn hotel fansels ferskil moat der bliuwe. It wienen de keunttiendaagse en we hawwe 8 dagen lang hiele moai keunst sjoen. Ek yn in hiel moai hotel, hotel blooming yn Bergen prachtich ynrjochte hongen ek keunstwurken hiel moai. Oeral gallerys en yn alle restaurants en hotel en winkels hong of stie keunst. As ik de 100.000 win dan kin ik der ek nei hotel blooming en dan meisto ek mei dat is gesellich hi, hi. Mar ik haw ik net yn de bûse sitten hjer Jente. Genietsje der noch mar wat fan want asto thús bist silst it noch misse en moats ôfkikke fan it hurde wurkjen. It wie hiel moai waar ferline wike we koenen eltse dei bûten sitte it wie faak 20 graden mar we hienen de bikini net oan op it terres yn Bergen. Want dêr wenje hiele rike minsken en de parandearje wat op en del en dat is moai om te sjen. Kak minsken wenje dêr mei hiele grutte hûzen en parken fan túnen. En hekken der om hinne sadast net op it hiem komme kinst. De tún wie somtiden sa grut datst it hûs net iens sjen koest. Allegearre kak madams mar ek kak heren mar dêr jouwe wy neat om fansels. No Jente ik sil it nijs sjen want de heren binne ta in akkoord kaam fan de PVDA en VVD. Mar se lizze it oan de fraksje foar en dan hearre wy it wol hoe as it komt. De VVD hie der net yn moatten want dat is de partij wêr't dy kak minsken yn Bergen op stimme net sosjaal dus. No Jente meitsje der noch moaie dagen fan en gûl mar goed asto foart moatst want asto hjir bist kinst wer laitsje. Leafs fan Ytsje Ik sil aanst om de grypprik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 33205

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: