Laatste weekje aangebroken - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Laatste weekje aangebroken - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Laatste weekje aangebroken

Blijf op de hoogte en volg Jente

13 November 2012 | Frankrijk, Nice

Laatste weekje is dan nu echt begonnen, aankomende zaterdag ben ik weer terug in (het koude) Nederland.
Vorige week een leuk en druk weekje gehad. Maandag voor het eerst minibar service gedaan. Erg interessant om te zien en te doen. Komt erop neer dat je alle kamers bij langs gaat (zijn er toch zo’n 331) in de ochtend en noteert wat er mist en daar een rekening van maakt. Daarna moet je al die rekeningen in het systeem zetten, zodat wanneer gasten uit checken die dag het ook meteen betalen. En s middags is het dan alle kamers waar iets mist weer bij langs om het bij te vullen. Al met al gaat de tijd lekker snel en waren de collegas leuk! Maandag avond weer gezellig met Kate en Beatrice gekookt, dit keer spaghetti. En daar hoort dan natuurlijk ook weer twilight bij, en als toetje dit keer ben en jerrys ijs. Dus helemaal geslaagd, alleen zijn we nu helaas wel door de twilight films heen. Gelukkig komt de nieuwe aankomende week uit, en gaan we dus proberen die te kijken.
Dinsdag was het ook weer minibar service, dit keer kreeg ik 2 etages om zelf te doen. Dinsdag middag na het werk gezellig met vrienden van franse les eten gekookt en franse film gekeken. Was ook weer erg gezellig.
Woensdag en donderdag zouden mijn dagen lobby bar zijn, dit werd alleen woensdag helaas. Want ook al heb ik al veel vaker alleen in de lobby en poolbar gestaan, dit keer besloot de general manager dat het toch niet kon een stagiaire alleen in de bar. Dus woensdag mocht ik wel afmaken en ging helemaal goed, nik geen moeilijkheden. Maar donderdag moest ik helaas terug naar ontbijt in het restaurant, ach is niet anders. Woensdag avond nog gezellig op stap geweest met 3 collegas. Veel gelachen, begrijp steeds beter de franse humor! Donderdag was het dus ontbijt, wat dus echt niks aan is. Of in ieder geval geen uitdaging, want met ontbijt werken er zo’n 12 mensen in het restaurant. Wat voor mijn gevoel veel te veel is maar ach. Toen rond 11.30 ik dacht mooi mijn pauze te houden kwam restaurant manager dat ze iemand nodig hadden bij banquet want ze hadden daar een engelse groep van 130 man of ik dus wel wou helpen. Gezegd dat dit prima was maar wel eerst even kleine pauze gehouden, de groep zou toch pas om kwart over 12 komen. Dus na mijn pauze geholpen met de groep. Rond 15.00 hadden we eigenlijk alles al weer mooi aan kant, en had ik de hoop lekker vroeg weg te kunnen want was toch wel moe naar avondje stappen ervoor. Maar nee helaas er was weer een meeting gepland waar iedereen heen moest, of ik dus wel het restaurant en roomservice wou overnemen, zou maar voor half uurtje zijn. Dus ik maar oke gezegd. Kate andere stagiaire en roommate mocht wel al naar huis. Dus ik lekker in mijn eentje de laatste gasten in het restaurant helpen en daarna alles klaar maken voor roomservice. Toen om ze om 16.30 er nog steeds niet waren ik maar even gebeld, ze waren bijna klaar. En inderdaad 10 minuten later waren ze klaar, maar toen had de man die nu voor mij inval in de bar allemaal bestellingen voor cocktails en hij wist niet hoe die te maken dus ik daar maar heen om te helpen. En uit eindelijk om 17.45 kon ik dan ook weg. Eenmaal in het appartement maar lekker met boekje in bed gekropen en lekker niks gedaan. Goede nieuws was dat ik 3 dagen weekend voor de boech had vanwege dat ik vorige week maar 1 dag had.
Vrijdag gezellig met Kate die ook vrij was naar overdekte shopping centrum geweest en lekker rond gehangen en naar de Starbucks geweest. Eenmaal weer terug maar beetje begonnen met kamer op te ruimen en echt koffertje in te pakken. Gooi geloof ik heel wat dingen weg, want anders gaat t niet passen. En veel kleren zijn ook verweert door het zout en de zon etc. Toen Beatrice thuis kwam maar besloten op stap te gaan want waren de volgende dag alle drie vrij en was mijn laatse weekend hier. Dus samen met Matthew en nieuwe jongen stagiaire op naar t centrum. Om 19.00 zaten we dus al in een irish pub. Begon meteen al goed toen ze mij op tequilla shots wouden trakteren. Dus rond 20.00 waren we al gezellig aangeschoten met zijn allen. Rond 22.00 naar andere pub gegaan om te dansen. En rond 02.00 begon Beatrice erg emotioneel te worden, krijgt ze als ze dronken wordt. En heb ik dus haar en Kate maar in een taxi mee naar huis gesleept. Eenmaal in het appartement begon eerst Beatrice over te geven en daarna toch ook Kate. Dus beide maar na glas water in bed gestopt met een pan ernaast. Nog beetje op geruimd en daarna er zelf ook in gekropen. Niet erg goed geslapen, en toen ik die ochtend water ging helen struikelde ik zowat over Kate die voor mijn deur op de grond lag te slapen. Die dus eerst maar weer terug gebracht in bed en daarna ik toch ook weer paar uurtjes geslapen.
Voelde me redelijk, en na een douche nog beter. Wat maar goed was want had om 12.30 afgesproken met een vriendin om sushi te eten. En met een kater is dat niet het eerste waar ik zin in had, maar ging er goed in en heb erg gezellige lunch gehad. Eenmaal weer terug waren de anderen ook wakker maar lagen beide nog lekker met boekje en film in bed. Samen gezellig de fotos bekeken en weer veel gelachen.
Verder zaterdagavond een rustig avondje gehad, ook lekker boekje gelezen. Gister ook lekker rustig aan gedaan, regende hier in de ochtend, dus toen lekker kamer beetje op geruimd en langzaam begonnen met echt in te pakken. S middags was de zon er weer en dus lekker bakje thee op t balkon.
Gister was dagje met assistente van de F&B manager, was erg leuk en interessant om te doen. Maar ben er ook achter gekomen dat ik totaal geen kantoor mens ben. Toen ik daarna in t appartement kwam had Beatrice gekookt voor ons drietjes en dus dat lekker op gegeten in mijn kamertje voor een film.
Vandaag had ik ontbijt dienst maar was super rustig en dus weinig te doen. Gelukkig werkt Kate daar ook en hebben we dus lekker kunnen kletsen. Omdat de assistente van de F&B manager had besloten dat ik mijn laatste weekje alleen maar halve dagen hoef te werken, na mijn overuren van t zomer, mocht ik vandaag om 12 uur al weer weg. Wel kwam de general manager nog even langs om mij alvast te bedanken voor mijn stage en om te zeggen dat ik de hele maand november krijg uitbetaald, in plaats van alleen de dagen die ik heb gewerkt. Dit hadden namelijk de restaurant en bar manager gevraagd. Dit was natuurlijk weer super leuk om te horen!
Na t werk nog even t centrum in geweest en nu met bakje thee op t balkon. Straks samen koken met Kate en verder lekker niks.
Morgen weer ontbijt en donderdag en vrijdag weer met assistente F&B manager.

Owja dan school, heb een mail gekregen dat het gelukkig goed is aangekomen en dat ik nu op de planning sta om te worden nagekeken en dat dat wel even kan duren, ze kon niks zeggen over hoelang. Dus dat is gewoon nog even afwachten.

Hopelijk is het daar ook met iedereen goed!
Tot volgende week!!
Dikke tupke(L)

  • 13 November 2012 - 18:14

    Jildou :

    O jee, beatrice en kate boffe mar my dy!
    Nog even en dan komst wer thus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 33205

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: