Weer terug!! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Weer terug!! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Weer terug!!

Blijf op de hoogte en volg Jente

18 November 2012 | Frankrijk, Nice

Jeey ben weer lekker terug in het toch echt koude Nederland!
Laatste weekje ging toch nog weer snel voorbij. Dinsdag en woensdag dus in ontbijt gewerkt, Mocht beide dagen al rond 12 uur naar huis vanwege de extra uren die ik had gemaakt van t zomer dus dat was super! Dinsdag middag nog even lekker naar het centrum geweest en lekker rond gelopen en lekker geluncht. Verder s avonds gewoon lekker filmpje kijken samen met Kate. Woensdag was t weer erg rustig op t werk en dus voornamelijk lekker gekletst met collegas. Woensdag middag was t prachtig weer en zelfs erg warm in de zon, dus maar besloten met Beatrice om in onze bikini op het balkon te gaan zitten om nog even aan ons kleurtje te werken! Was heerlijk! Daarna kwam Kate ook weer thuis en toen zijn we lekker naar t centrum gegaan want we zouden die avond naar de nieuwe film van Twilight! Rond 5 uur de kaartjes gekocht voor de half 8 film en daarna lekker op terrasje wat gedronken en wat gegeten. Daarna dus naar de film geweest die erg leuk was! En daarna terug gelopen omdat ik dat graag wou, want dat deed ik in het begin ook altijd. Nice bij avond is toch wel erg mooi!
Donderdag was wee een office dag met de assistente F&B. Was weer interessant maar niet heel veel om te doen. Dus maar gevraagd of ik een kleine tour mocht maken door het hotel om afscheid te nemen van de mensen die er vrijdag niet waren. Had allemaal kleine gebakjes gekocht en die dus overal uitgedeeld. Allemaal super positieve en lieve dingen te horen gekregen. Afscheid nemen van de bar mensen was toch wel het lastigst! Want met hun had ik echt een hele goede band op gebouwd! Dus daar waren wel wat tranen!
Daarna vroeg de F&B manager of ik wel wou flyeren voor de brunch die nieuw is nadat ik klaar was, vond het wel prima (ook al vond ik het wel een beetje cheap voor een 4 star hotel!) Maar toen ik begon voor het hotel de flyers op de geparkeerde autos te leggen kwam een van de concierges naar mij toe om te vragen wat ik aan het doen was, dus uitgelegd. Bleek het niet te mogen van hem, want hij zit in het security team voor werknemers van het hotel. En omdat ik buiten het hotel aan het werk was konden hun mijn veiligheid niet veilig stellen. En dus moest ik gewoon even doorgaan, maar voor het hotel en ging hij snel de general manager en head security halen. Die zagen wat ik deed en moest meteen stoppen. Dus maar flyers over gegeven en toen mocht ik weer weg. In het appartement maar echt alles in gepakt zodat ik mooi mijn koffertjes kon wegen, beide mooi onder het toegestane gewicht! Savonds had ik etentje georganiseerd met de groep van franse les zodat ik ook afscheid van hun kon nemen. Maar eerst wou ik nog even langs het hotel om afscheid te nemen van bar manager die die avond werkte. Dus daar eerst heen om 19.00 kreeg meteen een glas champagne en wat lekkers. Hebben heerlijk geklets over mijn stage en allemaal andere dingen. En hij bleef maar champagne inschenken. En ik dronk al vrij snel want moest om 20.00 weg naar etentje met franse les groep. Maar was te gezellig en mijn glas bleef hij maar vullen. Uiteindelijk uur en kwartier later en fles champagne leger toch echt afscheid genomen, wat toch ook weer zwaar was.
Daarna snel in de bus en op naar het restaurant, kwam half uur te laat en ook beetje aangeschoten. Maar was een super gezellige avond en hebben heerlijk Japans gegeten. Ook hier was het afscheid toch wel weer zwaar!!
Vrijdag was laatse dagje op t werk, zou een office dag worden maar zodra ik op t werk kwam riep de F&B manager mij. Even een gesprekje gehad over hoe mijn stage was gegaan en hoe ik het heb gehad etc. Hij mij nog erg bedankt en ook gevraagd of ik terug wil komen, daar maar op gezegd dat ik erover na zal denken. Maar ook gezegd dat als ik terug kom niet weer als barvrouw of serveerster wil werken, maar ook wil groeien. Daar moest hij even over nadenken maar als ik echt wou terug komen konden we er dan nog wel over praten was zijn antwoord. Daarna mocht ik een rondje maken om afscheid te nemen van de rest van de werknemers en daarna mocht ik alweer weg. Was mijn korste dagje ooit in Radisson. Raar om dan voor de laatste keer de deur van het hotel achter je te sluiten! Want heb er echt een super stage gehad en super genoten van alles wat ik er heb geleerd en beleefd!
Daarna in het appartement echt laatste dingetjes in gepakt zoals laptop etc. En daarna wezen koffie drinken met twee van mijn liefste collegas. Was zoals altijd weer erg gezellig en veel gelachen maar toen ook van hen uiteindelijk afscheid genomen. Gelukkig blijven we natuurlijk in contact via email facebook en alles!
Eenmaal terug in het appartement klaar gemaakt voor een etentje met Kate en Matthew, Beatrice moest helaas werken. Samen naar het restaurant geweest waar ik hun beide voor het eerst mee naar toe had genomen en daar erg lekker gegeten. Na het eten besloten om ergens fles wijn te kopen en dat lekker op het balkon op te drinken!
Dit keer wou ik graag op de fiets terug, maar Kate had nog nooit gefietst. Wel wou ze het graag leren en dus gewoon veloblue gehuurd en Matthew aan de ene kant en ik aan de andere kant Kate leren fietsen. Heel langzaam zijn we zo toch mooi bij t appartement gekomen!
Daar lekker op t balkon neergeploft en gelukkig was Beatrice mooi eerder vrij dus die kwam er ook al snel bijzitten! Heerlijk zo samen laatste avondje daar gezeten en toen kreeg ik ook nog een prachtig foto boekje met van ieder een mooie brief!
Die nacht niet heel veel geslapen, was toch best wel beetje zenuwachtig. Dus rond 4 uur al uit bed en lekker rustig aan gedoucht en thee gedronken op t balkon. Om kwart over 6 Beatrice en Kate wakker gemaakt want hun en Matthew wouden graag mee naar vliegveld wat ik super lief en leuk vond. Dus nadat we Matthew hadden opgepikt naar de bus en op naar het vliegveld. Om 7 uur waren we al op t vliegveld, als eerste natuurlijk. Dus eerst lekker even ontbijtje gehad en daarna heb ik om kwart over 7 ingecheckt, ook als eerste:P. Nog maar lekker een bakje thee met z’n vieren gedronken en rond kwart over 8 moest ik dan toch echt door de douane. Weer allemaal tranen want heb echt een super tijd met ze gehad en zoveel leuke dingen met ze gedaan!
Was ook wel beetje vreemd gevoel dat ik dit keer door de douane ging! Na zo vaak andere mensen daar heen te hebben gebracht en afscheid genomen was het nu echt mijn beurt!! Moest door een hele scan, en daarna nog helemaal worden gefouilleerd vanwege een zakdoekje in mijn broekzak terwijl ik had gezegd niks in mijn zakken te hebben, hihi. Daarna wachten op t vliegtuig, die er snel was, maar duurde erg lang voordat iedereen eruit was. Maar toen mocht ik er eindelijk in, als eerste natuurlijk;). Maar eenmaal in het vliegtuig duurde het ook nog vrij lang want niet alle handbagage paste en dus moesten sommige koffers naar het ruim worden verplaatst. Maar toen konden we weg. Vlogen mooi langs t hotel dus kon nog mooi vanuit de lucht een foto maken. Vlucht duurde voor mijn gevoel erg lang, maar had het eerste gedeelte prachtig uitzicht!
Eenmaal uit het vliegtuig moest ik nog echt heel schiphol door kruizen om bij de bagageband te komen. Maar gelukkig hoefde ik daar niet heel lang te wachten op mijn koffer. En toen dus snel naar de aankomst hal. Eenmaal door de deuren stond daar zo’n super lieve grote groep met spandoek en bloemen etc! Echt zo super lief en leuk! En dus waren er meteen weer tranen! Iedereen eert heerlijk geknuffeld en wat heerlijk is dat dan om weer in Nederland te zijn, ook al is het erg koud! Toen op naar de 3 autos en afgesproken om te lunchen bij de Hajé onderweg, onderhand traditie. Daar heerlijk en eindelijk weer een broodje kroket met mosterd gehad!! Wat kun je nederlands eten dan toch missen!
Eenmaal weer thuis hing de vlag uit en stond buurvrouw ook buiten. Ik eerst met heit maar Luna opgehaald. Want ja die had ik ook gemist!! Toen ik er weer bij mem aankwam waren ook Naomi en Nam er wat super leuk was!! Daarna kwam beppe natuurlijk ook wat ook super was. Lekker bij gekletst met iedereen. En ook Rowena kwam nog helemaal vanuit Leeuwarden met twee super lekkere appeltaarten een Franse en een Nederlandse! Beide heerlijk! Ook had ze nog prachtig cadeau voor mij gemaakt een foto boek met allemaal foto’s van mijn stage. En ze had mijn vrienden van daar gevraagd om een stukje over mij te schrijven. Dus dat was echt een super verassing want wist echt van niets!! Heerlijke avond gehad en heerlijk stamppot boerenkool gegeten samen met de familie popkema-witte! Toen lekker in de rust met een bakje thee. En toen heerlijk in mijn eigen bedje, met het elektrische deken aan, want koud heb ik t wel! Nog wel geslaap wandelt en beetje gedesoriënteerd in bowes kamer uitgekomen! Die heeft me maar mooi weer terug gebracht en verder heerlijk geslapen.
Heerlijk wakker geworden vanochtend en heerlijk echt bruin brood gegeten! Lekker krantje gelezen en toen koffers uitgepakt. Nog steeds wel een beetje gedesoriënteerd, voelt ergens nog beetje vreemd hier te zijn maar overheersen toch ook echt heerlijk!!
Dit zal wel mijn laatste verhaaltje zijn. Wil iedereen echt super bedanken voor alle leuke reacties mails of gewoon het lezen van mijn verhaaltjes. Want vond het altijd heerlijk om ze te schrijven en geeft een super gevoel dat mensen ze lezen! Dus allemaal super bedankt en een hele dikke kroep en tut!!
En ook iedereen super bedankt voor de super ontvangst op schiphol!!
Dikke tupke(L)

  • 18 November 2012 - 14:11

    Alie:

    Wat heerlijk! dat je er weer bent maar ga toch denk je verslagen missen...zo leuk om van een afstandje een kijkje te hebben in al jouw avonturen daar in Nice.
    Wat was het een bewogen, bevlogen, avontuurlijke, 10 maanden.

    Tupke

  • 18 November 2012 - 14:12

    Ytsje Wilstra:

    Yee, Jente ik haw oan dy tocht de lêste dagen en do bist wer yn it heitelân. Dit wie wer in prachtich ferhaal oer dyn kollega's en freonen. Lekker ite en nei de film gesellich mar ek wol emoasjoneel hjer. Sels ik kriich de triennen yn de eagen. Want do hast hiel wat meimakke. En giest der miskien wol wer hinne. Se wolle en kinne dit fryske frommeske net misse want dy is altyd de earste en kin hiel hurd wurkje. Dat herken ik wol hjer Jente. En wat fijn dat de famylje klear stie op Skiphol mar dat koe ek net oars. En no mar wenne om wer thús te wêzen want by Bowe op de keamer sliepe moat ek mar net. Dat kin wol fansels mar yn dyn dreamen gjin rare fratsen úthelje. Wolkom yn BAkkefean. Fijn datst der wer bist. Ik bin wat letter ynsprong mar haw alles wol lêzen. Ik "wou "ek noch jong wêze en sûn dan witst ik it wol. Dan gie ik de wrâld ek yn hearlik liket my dat ta. Mar froeger siet dat der net yn de tiden binne feroare. Go wat fiel ik my ynienen in âld wyfke mar dat bin ik net. Mar ik bin no wol krebintich en kin dat net mear spitich genôch. Mar der binne noch genôch dingen te dwaan hjer Jente ik ferfeel my net. Dizze wike al fiif ôfspraken it libben giet wol fluch want do bist noch mar krekt foart en no al wer thús. Mar lekker nei de film gean soe ik sa sizze en genietsje fan de frije tiid. Doch de groetnis oan elkenien en dit it de lêste reaktie mar wa wit giest noch in kear en dan bin ik ek wer fan de parij.

    Leafs van Ytsje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 2692
Totaal aantal bezoekers 33205

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: