Roadtrip 3 Milaan - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Roadtrip 3 Milaan - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Roadtrip 3 Milaan

Blijf op de hoogte en volg Jente

04 November 2012 | Frankrijk, Nice

Eerst wil ik iedereen toch wel even heel erg bedanken voor alle super lieve woorden en steun de afgelopen week! Had het namelijk toch best wel even zwaar, en had best wel even een dipje. Nog niet eerder volgens mij zo’n heimwee gehad. Maar zo heerlijk om dan te weten dat iedereen er zo voor me is! Echt super super bedankt, zo super lief!!! Hele dikke tut en kroep foar iedereen!!(L)

Werk was deze week wel goed, hadden wel wat groepen in het restaurant dus liep lekker door, en dit keer waren er geen vreemde meetings dus genoeg mensen om mee te helpen.
En woensdag avond gingen we op roadtrip!! Woensdag avond na t werk gingen ik en Matthew naar het vliegveld om de auto op te halen, dat ging allemaal mooi soepel en omdat het rustig was bij de autoverhuur kregen we een grotere auto mee, waar navigatiesysteem in zat waar ik erg blij mee was! Toen naar het appartement gereden waar Kate en Beatrice al klaar stonden met de tassen. Alles in geladen en hup onderweg naar Italie. Hadden besloten om de heen weg over Turijn te gaan, zodat we die stad in de ochtend mooi konden bekijken. Het weer zat helaas niet mee, veel regen en harde wind dus was goed opletten op de weg, maar gelukkig was ik het nog niet verleerd en ging het helemaal goed! Vlak bij Turijn kwamen we nog in sneeuwstorm terecht! Achter de sneeuwschuiver aan kwamen we langzaam vooruit! Ik vond het prachtig al de sneeuw, maar was de enigste de anderen vonden het te koud. Kreeg spontaan zin in wintersport, maar daar had de rest geen zin in, dus maar verder gereden. Gelukkig eenmaal in Turijn sneeuwde het nog wel een beetje maar was het dikste weg. Was toen toch best wel moe van dag werken en zo’n 4 uur rijden door vertraging van de sneeuw en dus maar overleggen wat we gingen gaan doen. Nadat de rest had gehoord dat ik al eens in een auto had geslapen wouden hun dit zeker ook meemaken en dus was beslissing snel gemaakt en dus op zoek naar grote mooi parkeerplaats. Die was zo gevonden, voor groot shoppingcentrum en daar ons dus weer klaar gemaakt voor (kort) nachtje. Ik weer in de kofferbak, want ben nu eenmaal het kleinst:P. We waren alleen even vergeten dat het toch wel heel erg koud wordt zodra de auto niet meer aan is. En dus elk uur die nacht even de auto aan gezet om ons allen op te warmen en zo weer even 30 minuten kunnen slapen, als dat al lukte. In de ochtend scheen gelukkig de zon weer, en was ook de shoppingmal al vroeg open. Dus daar maar naar toilet met onze tandenborsteltjes en ons daar op gefrist. Daarna lekker ontbijtje gehad en beetje rondgekeken.
Toen vonden we het eigenlijk allemaal wel tijd om naar Milaan te gaan en dus weer naar de auto en de weg op. Was nu nog maar zon 45 minuten rijden dus dat was mooi te doen. Eenmaal in Milaan hadden we ook gelukkig zomaar een parkeerplek vlak bij het centrum en de toeristen informatie dus dat ging helemaal goed. Eerst maar een kaart van de stad gehaald en daarna door prachtig kasteel en park gewandeld. Daarna kregen we wel wat trek en dus opzoek naar restaurantje, waar we heerlijk aan de pasta en pizza hebben gezeten natuurlijk. Toen we waren uitgegeten naar de shopping straat gegaan, veel etalages beken en veel leuke dingen gezien maar ver boven ons budget. Ook nog naar de grote kathedraal van Milaan geweest. En naar paar uur slenteren ons zelf maar getrakteerd op koffie met tiramisu, ook heerlijk. Daarna wou Matthew toch ook wel graag het voetbal stadium van Milaan zien en dus in de auto daarheen gereden, was helaas gesloten. Maar was al leuk om de buiten kant te zien. Daar maar besloten dat we heel Milaan wel hadden gezien en dat we maar weer onderweg moesten richting Nice, en dat we dan vlak bij de grens nog wel even wat zouden eten en drinken. Dus weer onderweg, de rest allemaal in slaap en ik heerlijk aan t rijden met de radio aan, wat kan dat toch leuk zijn soms. Helemaal als je zo’n prachtig uitzicht hebt op de bergen etc. Besloten om naar het stadje San Remo te gaan, super schattig klein haven stadje. Daar lekker even rond gesneupt en daarna lekker op een terrasje wat gedronken. Was super grappig concept daar, ze hadden een klein buffetje met van alles, kleine borrelhapjes zeg maar. Dus daar mocht je gewoon steeds zelf wat van pakken. Daar dus heerlijk gezeten en super veel gelachen. Rond half 10 dan maar besloten weer naar Nice te gaan want moesten volgende dag wel weer gewoon werken en konden wel wat slaap gebruiken. Rond kwart over 10 waren we weer terug in t appartement en lagen we er allemaal ook zomaar in.
Volgende ochtend maar weer de auto terug gebracht naar het vliegveld en gelukkig was alles goed. En daarna op naar het werk, werk was gezellig want dit keer waren er teveel mensen voor kleine groep. Ach heb ik toch liever dan ik alles alleen. Dus lekker rustig aan gedaan. Ook zaterdag was het niet al te druk ook al kon ik lekker doorwerken de hele dag. Zouden eerst op stap, maar het regende en dan haken alle fransen al af, en bij mij kwam de vermoeidheid (en de spierpijn) van het rijden toch ook wel opzetten en dus lekker filmpje gekeken en daarna gaan slapen.
Dan nog even over school, was allemaal veel gedoe. Maar zo als het er nu voor staat heeft school het goed gekeurd, maar had alleen nog klein beetje feedback van de second assessor. Dit heb ik vandaag aangepast en nu net weer op gestuurd. Wat nog knap lastig was wat het bestand was te groot voor 1 email en dus het verslag maar in 2 delen gestuurd. Dus nu is het weer afwachten en hopen dat het dit keer goed is. Wordt t nu wel beetje zat dat ze elke keer één super klein puntje vinden om te verbeteren in plaats van alles in 1 keer te melden, ach zo is school.
Heb nog steeds geen internet in het appartement en zit dus nu weer in het jongens appartement gezellig met de andere meiden voor het internet:P
Verder geen plannen vandaag, behalve strax waarschijnlijk lekker pizza bestellen met de meiden.

Morgen weer aan het werk, twee dagen minibar en daarna twee dagen lobby bar en daarna 3 dagen vrij wat mijn laatste weekend hier is. Voelt vreemd als ik er zo aan denk, En heb echt een erg leuke 10 maanden hier gehad waar ik van alles heb gedaan en beleeft. Maar heb toch ook echt wel ontzettend veel zin in om weer lekker naar huis te gaan.
Nogmaals iedereen bedankt voor alle lieve woorden en reacties!!(L)

Hiele dikke tupke(L)

  • 04 November 2012 - 18:25

    Ytsje:

    No Jente do doarst wol hjer yn de auto riden mei de oaren, en der dan ek noch yn sliepe do yn de kofferbak dat soe ik net dwaan. Wie der net in hoteltsje om te sliepen komst brutsen oan tinkt my want om de 30 min wekker wurde om it wer waarm te krijen. Mar jimme hawwe Milaan berikke knap hjer do dochst it better as ik. En ik haw myn riidbewiis al mear as 35 jier mar op dy ûnbekende diken ride dat soe ik net doarre. En jimme hawwe snie sjoen dat is leuk fansels en wat geane jimme faak út iten. Lux hjer mar wol hiel gesellich fansels sa mei elkoar. Hjir leit noch gjin snie mar it reinde krekt noch hiel bot. Justerjûne moatsten wy op jierdei besite nei myn broer 53 wurden en nei in sweager 59 wurden se fierden it tegearre yn Sietse myn broer syn hûs. It wie hiel gesellich en de freedtejûn de jûn dêrfoar moatst ik nei de keakelklup. Mei fiif freondinnen kletse oer fan alles en noch wat. Wat froulju hiel goed kinne en ek dat wie hiel gesellich. Doe wie it wykein samar om want middeis liz ik op bêd as wy jûns foart moatte, of wolle kinst better sizze. It giet fluch want do komst al hast wer thús en dan krigest noch mear sin om nei Bakkefean te gean. En asto hjir bist dan mist dyn freonen wer fan de staazje. No Jente noch mar efkes der tsjin oan en ik hoopje dat de mails dytsto nei skoalle stjoerd hast no goed binne want do hast it der hast opsitten.
    Ik sil mei aanst doese en lekker foar de tv sitten want twa jûnen efter elkoar foart is in soad. Nije wike nei de Lawei en dat is ek leuk fansels. Alie is hjoed jierdei mar we hawwe net west want wy binne hieltyd foart. Ik kin net alles mear dwaan.

    Jente oant gauw en genietjse noch fan de dingen dy asto dochst.

    Tút fan Ytsje.

  • 04 November 2012 - 23:18

    Miranda:

    Hallo!

    Wat heerlijk om weer bijna richting Nederland te komen. Maar moet inderdaad ook wel heel raar voor
    Je zijn. Je hebt daar nu ook je leventje opgebouwt met lieve mensen om je heen. Maar goed het is toch het fijnst om weer lekker bij je familie te zijn:) ik hoorde dat je er de 24ste ook bij bent! Super leuk! Ben heel benieuwd naar je verhalen!

    Nog even lekker genieten daar en tot snel!
    Liefs, Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 33205

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: