Grasse - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Grasse - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Grasse

Door: Jentevdmei

Blijf op de hoogte en volg Jente

10 April 2012 | Frankrijk, Nice

Alweer even een berichtje van mij, dat krijg je als ze me 4 dagen vrij geven, dan heb ik meer tijd om dingen te doen en dingen op te schrijven.
Vond het ergens erg lekker 4 dagen vrij te zijn, maar ergens ook wel lang want ik ga dan toch te veel nadenken en thuis missen. Dan heb ik toch liever gewoon een beetje ritme.
Maar heb niks te klagen want heb een erg leuk weekend gehad. Gister zouden we misschien eerst ergens heen, maar ik had niet zoveel zin en Lucia ook niet. Dus besloten om samen met Lisa ook een stagiaire uit het meidenhuis naar de haven van Nice te gaan daar lekker wat rond te kijken en te lunchen. Dus daar heerlijk geluncht bij een pizzeria. En gewoon lekker geslenterd.
En toen had ik gewoon nog een dagje vrij, had wel gevraagd of ik kon werken als dat nodig was maar dat hoefde niet want de weer voorspellingen waren niet goed. En idd het is vandaag bewolkt en af en toe sputtert het wat. Maar had geen zin om dag in t appartement te zitten. Dus vanochtend vroeg maar besloten om met de bus naar Grasse te gaan. Dat is het dorpje waar de film Perfume zich ook afspeelt. Dus om half 10 zat ik lekker in de bus naar Grasse. In Grasse was het wel bewolkt maar kwam ook af en toe de zon tevoorschijn. Natuurlijk eerst naar office de tourism geweest voor een kaart, die ik ondertussen verzamel. En toen op weg naar het parfum museum. Erg mooi museum en erg mooi stadje met allemaal kleine straatjes. Toen ook nog het historisch museum van Grasse bezocht en natuurlijk naar de Cathedraal geweest. Toen ergens een broodje gekocht en die op een muurtje met prachtig uitzicht opgegeten. Daarna nog gewoon wat lekker rond gewandeld en heel veel parfum en zeep winkeltjes bekeken en toen begon het wat te sputteren dus besloot terug te gaan naar Nice. Moest ook wel want bus reis is ongeveer anderhalf uur en moet vanavond nog wel naar franse les. Wel zin in franse les, is naast het frans praten ook gewoon erg gezellig om iedereen weer te zien. Ga waarschijnlijk aankomende zondag met 3 van de groep( 2 meiden en 1 jongen), als het mooi weer is, te hyken in de bergen hier ergens vlak bij. Ook ga ik waarschijnlijk met die drie ergens in mei een auto huren en dan naar een national park hier drie uur vandaan om te paardrijden, hihi!! Maar dat pas in mei ergens, maar dat zijn wel weer leuke dingen om naar uit te kijken!
Vanaf morgen weer in het werk ritme, wat ergens ook wel lekker is!

Dikke tupke

  • 10 April 2012 - 19:31

    Tante Petra:

    Hoi Jente
    Jij komt nog eens ergens , allemaal leuke stadjes, en uit eten met franse les. wij hebben gisteren neuten scheiten gedaan met de hele familie en vanmiddag naar hans die 50 werd. Wij hebben nu een veranda aan ons hok achter in de tuin en daar hebben vandaag een hele mooie lounge set op gekregen, staat prachtig. vanavond al even op gezeten met allemaal kaarsjes aan, heel mooi, alleen wat te donker en kil. Nu wachten op mooi weer. lekker slapen . Liefs van petra en rest van de van veentjs, Wisse zit in de ardennen tot vrijfag.

  • 11 April 2012 - 17:39

    Giny:

    wat maak je toch leuke dingen mee, ook leuk om wat fotootjes te bekijken, ik blijf je lezen en geniet van je verhalen, wat een ervaring!!
    groet Giny

  • 11 April 2012 - 17:39

    Giny:

    wat maak je toch leuke dingen mee, ook leuk om wat fotootjes te bekijken, ik blijf je lezen en geniet van je verhalen, wat een ervaring!!
    groet Giny

  • 15 April 2012 - 18:51

    Joke Vd Werken:

    lieve Jente
    wat een prachtige foto's Jente. Echt totaal anders als hier, dat is wel heel mooi. Was de wandeltocht in de bergen leuk vandaag? Of is hyken niet wandelen? doe je ook nog iets anders dan?
    En jaloers makend zeg dat weer en die zee voor je neus. super. Naast hard werken genoeg te genieten zie ik wel. Vooral veel doen.
    dikke tut Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 33205

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: