Weekje werk en meer - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Weekje werk en meer - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Weekje werk en meer

Door: Jentevdmei

Blijf op de hoogte en volg Jente

22 April 2012 | Frankrijk, Nice

Is al weer eventjes geleden dat ik wat van me heb laten horen, dus vond het wel weer tijd voor een update! Was niet een heel bijzondere week maar wel een lekkere week.
Maandag avond een andere studente (duits meisje) van Stenden ontmoet die haar stage in Monaco doet. Zij kwam naar Nice en we hebben gezellig ergens wat gedronken. Zij is begonnen in augustus vorig jaar dus voor haar zit de stage er bijna op. Wel hebben we afgesproken nog wat leuke dingen samen te doen. Zoals misschien samen naar fomule 1 racen in Monaco kijken. Ook zie ik haar morgen avond weer. Want morgen komt mijn lerares van school langs bij mij in het hotel om te kijken hoe het gaat en een gesprekje met mij en mijn supervisor van het hotel te hebben. En s avonds heeft ze mij en dat andere meisje uitgenodigd voor een etentje, op kosten van school. Dus das natuurlijk altijd leuk!
Dinsdag was ik nog een dagje vrij omdat het erg rustig was in het hotel, en we daarom moeten afwisselen omdat iedereen recht heeft om zijn uren te maken. Dus die dag heb ik lekker 2 museas bezocht hier in Nice. Één Museum daar vond ik het gebouw mooier dan de collectie en het andere museum showde modern art en ja dat was heel apart maar wel erg leuk om te zien. Toch vind ik drie dagen vrij soms wat te lang, mis dan altijd thuis wel een beetje, want thuis niks doen is toch anders dan hier niks doen. Maar op het moment voel ik me weer helemaal goed.
En toen was het woensdag weer tijd om te werken, en het was mooi weer dus werkte ik in de poolbar. Ook donderdag en vrijdag in de poolbar gewerkt en alle drie de avonden alleen weer alles afgesloten. Maar ging gelukkig alle drie keren goed. Woensdag en vrijdag en zaterdag nog langer gewerkt omdat het dan binnen in de bar steeds druk is. En de mensen daar nog geen pauze hebben gehad. Wel leuk om daar dan ook te werken want de mensen gaan je herkennen. Ook krijg ik veel complimenten over mijn engels, wat altijd leuk is. Omdat het beter is dan de meeste fransen. Heb zelfs al een paar vaste gasten die al zeggen tot morgen. Dit is wel echt wat ik leuk vind om te doen, zo werken met de mensen.
Gisteravond na het werk met Ulla afgesproken omdat we naar salsa les zouden. Dus naar de bar waar ze dat zouden houden, was er helaas een belangrijke voetbal wedstrijd op(barcelona-madrid) wat natuurlijk eerst voor ging. Dus eerst dat maar gekeken met een drankje erbij en gewoon veel gelachen en gekletst en toen rond 10 uur begon de les toch nog. We kennen nu dus de basis stapjes van het salsa en willen wel vaker naar de les gaan. Rond 1 uur weer thuis en lekker gaan slapen.
Nu moest ik natuurlijk eerst even een verhaaltje typen en dan straks naar het werk.
Nog maar een weekje en dan komen mem en Alie!!!:D en het leuke is op 1 mei gaan beide jongens weg en er komen nog geen nieuwe dus hebben we even het appartement voor ons zelf!

Hopelijk gaat het daar ook goed met iedereen! En tot snel!
Dikke tupke

  • 22 April 2012 - 08:22

    Gzm:

    Hee meissie,
    Altied leuk om dien belevenissen te leazen.
    Joun efkes skype, no op nei de Lammetjesdei..
    Tupke

  • 22 April 2012 - 17:24

    Liesbeth:

    Hoi Jente,
    Ik lees elke keer trouw je verslag. Bijzonder om te lezen. Knap hoor dat je ervoor gaat. Natuurlijk mis je je thuis en je familie, het even een bakje thee doen en lekker ontspannen kletsen en jezelf zijn....Maar dit is zo,n goede kans om erachter te komen wie je bent, wat je wilt en vooral om de Franse en Engelse taal eigen te maken.Nog even en dan komen mem en Alie, kun je weer even bijpraten en knuffelen. Geniet ervan! Je kan trots op jezelf zijn dat je dit doet, het is een ervaring die je je hele leven meeneemt. Hartelijke groetjes van Jan en Liesbeth Agnes Marrit en Frauke

  • 22 April 2012 - 17:27

    Alie:

    Wie werin wieke fol belevenissen, o wat leuk ik kin oawtelle nog 7 nachtjes en we komme...Hawwe er sin ien...no winsken? drop..pindakaas..pepermunt...
    Wensdei mei Gezina fergardering oer hoe en wat (ferfoer, extra koffer, hoelet fuort..) oant snein!
    Tupke Ap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 33205

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: