Heit - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Heit - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Heit

Blijf op de hoogte en volg Jente

19 September 2012 | Frankrijk, Nice

Weer veel gebeurd afgelopen week. Vorige week dinsdag avond had ik zoals gezegd een verjaardags feestje van een collega, Gina. Waren samen met nog 3 andere collegas en haar vriendin lekker uiteten geweest en daarna nog gezellig een drankje gedaan. Was erg gezellig, en ook goed voor mijn frans, want moest de hele avond frans praten. Werd ook weer thuis gebracht natuurlijk door gina en haar vriendin. Volgende dag weer aan t werk, en was het de laatste werk dag van Emily en dus gezellig na t werk na t centrum gegaan om wat te eten. Lekker gegeten en natuurlijk ijsje als toetje. En daarna lopends terug met zijn vieren naar t appartement. Emily was toch wel erg verdrietig dat het haar laatste nacht was. Dus met alle meiden maar gezellig in 1 kamer geslapen. Volgende ochtend ook met z’n allen Emily naar t vliegveld gebracht en haar uitgezwaaid, was toch wel even pittig! Daarna moest ik gewoon weer aan t werk, en had die avond gelukkig lekker niks, dus lekker vroeg op bed. Want de volgende dag a t werk zou ik Heit ophalen van het vliegveld!! Voor een super gezellig weekendje samen. Was precies op tijd op t vliegveld, want werk liep uit. En daarna dus heerlijk heit geknuffeld. Samen tas naar t appartement gebracht, en toen maar wat gaan eten in restaurantje dichtbij. Hadden eerst al de fiets gepakt, maar toch maar besloten dat we geen zin hadden ver weg te gaan. Heerlijk bijgekletst en na t eten nog lekker een wijntje gedronken op t balkon van t appartement. Daar kwam ook nog even mijn nieuwe roommate bij zitten, die ook vrijdag is aangekomen, een frans meisje erg aardig. Heb gelukkig nog wel kamer voor mezelf!! Rond 1 uur waren we dan toch we moe en dus maar lekker gaan slapen. Heerlijk is dat als je weet dat er een super vertouwt persoon bij je slaapt. Volgende dag eerst lekker uitgeslapen, ontbeten en toen besloten naar Antibes te gaan. Nu hebben wij helaas niet heel veel geluk met het openbaar vervoer is het afgelopen weekend wel gebleken:P. Eerst moesten we namelijk al wachten op de bus, toen bleek die vol te zitten dus maar besloten naar treinstation te gaan, waar bleek dat we nog half uur op trein moesten wachten. Ach gezellig in tunneltje onder het spoor gezeten, tegen de hitte. Maar ook daar werden we de stank snel zat:P Eindelijk in de trein besloten er een halte eerder uit te gan omdat het strand er daar wel erg mooi en rustig uit zag. Dus daar eerst maar lekker de zee in geweest, en daarna lekker op gedroogd in de zon. Heerlijk!! Toen kregen we wel zin in wat en dus maar bij t strandtentje aan de hotdog en hamburger:P Toen wou ik toch nog wel graag Antibes aan heit laten zien en dus maar met de bus naar Antibes, want de trein zou pas anderhalf uur later komen. Eenmaal in Antibes eerst lekker cappuccino gedronken op een terassje en daarna door het stadje naar de haven gelopen. Daar even rond gekeken en toen besloten ook daar even op t strand te liggen, zand strand!! Was een prachtig klein baaitje waar we ook weer heerlijk gedoezeld en gekletst hebben. Daarna wouden we even kijken bij de rotsten, en dus daar maar heen geklauwtert. Vanaf daar zagen we ook wel mooi paadje wat ons wel een avontuur leek om te doen, over de rotsen etc. Was ook erg leuk, tot op het punt dat we eigenlijk niet verder konden en er alleen een muur zat, die vanuit de verte er wel uit zag alsof we die konden beklimmen, was toch hoger dan verwacht. Maar het is ons toch gelukt! Mensen keken wel raar toen er ineens twee hoofdjes boven de muur uitkwamen:P Toen hebben we nog stukje van bruiloft gezien bij de cathedraal daar, en toen kregen we toch ook wel weer beetje zin in wat. Na zo ongeveer 4 terassjes te hebben uitgeprobeerd, betekent zitten kaart bekijken en toch besloten dat t niet was. Uiteindelijk lekker gegeten op pleintje in Antibes. Tijdens het eten kreeg ik een smsje van mijn bar manager dat er die avond een feestje was van de donderdag avond feesten en dat ik zeker moest komen. Maar terug gesmst dat Heit hiet was maar dat het ons erg leuk leek. En dus toen ook meteen antwoord gekregen dat die absoluut ook moest komen. Dus vanuit Antibes meteen maar uitgestapt in ST Laurant de var, het plaatsje waar het feest was. Omdat we weer lang moesten wachten op de bus, maar meteen gegaan. Want was ondertussen ook al 21.00. Toen was het nog even zoeken naar de juiste locatie. Maar ook dat hadden we vrij snel gevonden. Was mooi op een strand met allemaal lichtjes en muziek. Eenmaal op t feest kregen we meteen groot glas met champagne in de handen gedrukt en moest ik eerst gaan zitten, want al de bar mannen hadden een cadeau voor mij. Heb een prachtige shaker set kegregen om cocktails te maken. Zit n een mooie doos waar op staat Jente van der Mei, miss no problem. Omdat ik altijd no problem zeg. Daarna gewoon heerlijk gekletst en gedronken, want ook mijn F&B manager en de operational manager(nog hoger zeg maar) waren er, en deden gezellig mee. Was een super geslaagd feestje. En werden gelukkig weer thuis gebracht door Celine een collega van mijn uit het restaurant. Heit en ik hebben beide geen idee wat voor tijd we thuis waren, maar lagen in ieder geval snel te slapen na een super dag!
Volgende dg eerst uitgeslapen, toen gedoucht en een beetje ontbeten en maar besloten toch nog maar weer eventjes t e gaan liggen, hihi. Daarna voelde we ons een stuk beter en dus maar op de fiets naar t centrum gegaan voor lunch. Lekker gegeten en beetje rond gedwaald. En toen maar weer terug gegaan naar t appartement. Daar maar weer lekker even gelegen en daarna besloten nog maar even te gaan zwemmen in de zee. Dat was heerlijk en heeft ons erg goed gedaan! Na t zwemmen even gedoucht en toen weer op t fietsje op zoek naar een restaurantje om wat te eten. Lekker wat gegeten en veel gekletst natuurlijl. En toen heerlijk op een bankje op de promenade gaan zitten om te genieten van de zee etc. Weer veel gelachen en naar mensen gekeken. En daarna terug gelopen naar t appartement. Daar nog even op t balkon gezeten met een wijntje, die ik niet meer op kon. En daarna was t toch ook alweer laat en dus maar lekker gaan slapen.
Toen was het alweer maandag, en zou heit smiddags rond 4 uur terug vliegen, ik moest helaas om 12 uur werken. Maar na even te hebben gebeld mocht ik iets later beginnen, namelijk om half2. Waren vroeg wakker dus besloten naar Cagnes sur mer te gaan. En natuurlijk ging t openbaar vervoer niet erg vloeiend. Konden meteen in de bus, maar deze bus ging blijkbaar ook langs t vliegveld, waar net een vrachtwagen vast stond, want die kon niet onder de viaduct door. Maar uiteindelijk in Cagnes sur mer aan gekomen. Waren maar wat eerder uit de bus gestapt, want was er super warm. Hebben toen een heel eind gelopen, en best wel heel erg bergopwaarts naar een mooi chateau. Daar hadden we dan toch wel een cappuccino verdiend. En lekker van t uit zicht genoten. Daarna maar weer terug met de bus en nog even lekker eitje gebakken in het appartement, wel wat gedoe want kookplaat moet dan op de bank staan, maar het is gelukt. Daarna werd ik toch best wel heel erg verdrietig omdat afscheid nu wel erg dichtbij kwam. En ik ergens het liefst gewoon met heit mee terug was gegaan. Maar ja moet toch maar even mijn stage nog afmaken, maar 2 maand klinkt dan toch nog best wel weer even heel lang. Toen maar op weg gegaan naar mijn werk, nog1 keer terug gegaan want waren wat spulletjes vergeten, maar dat was alleen maar lekker had ik nog wat extra tijd met Heit. Eenmaal bij t werk, nog maar meer gehuild en daar heit op de bus gezet, waar ik toch ook best wel van baalde! Had hem t liefst naar het vliegveld gebracht, maar dat kon helaas niet. Dus heit op de bus gezet, na veel tranen en knuffels! En toen moest ik dan echt aan het werk. Had natuurlijk nog wat roodomrande ogen, dus meeste mensen lieten me maar lekker mijn gang gaan wat ik wel zo lekker vond. Totdat er om 4 uur een noorse film ploeg kwam om een scene van the bachelor op te nemen, en ze iemand nodig hadden om fles champagne op tafel te zetten en open te maken etc. Natuurlijk vond mijn bar manager dat net wat voor mij. Dus voordat ik het wist stond ik met fles champagne voor de camera. Gelukkig ging het allemaal goed, maar ben er daarna natuurlijk nog wel even mee geplaagd door mijn collegas, dat ik niet sterallures etc moest krijgen.
Verder mocht ik gelukkig gewoon om 20.00 naar huis want was erg rustig en daarna nog heerlijk even met mem en heit gebeld!
Daarna lekker vroeg op bed, maar toch minder geslapen dan de andere nachten, maar dat komt vast wel weer.
Lieve Heit Danke wol foar een super wiekein!! Haw echt super genoten!! Hiele dikke tupke!!
Dikke tupke(L)

  • 19 September 2012 - 10:39

    Ytsje Wilstra:

    Jeetje Jente,

    Dat jim heit mar in weekein bliuwe koe is net lang. Hast em eins mar efkes sjoen en dat is tige spitich. En datsto em net nei't fleanfjid bringe koest sa kinst ek gjin ôfskie nimme. Woest mei nei Bakkefean dat kin ik my yntinke mar do komst hjir wol wer oerhinne. Dochs rûn it ek wol wer goed ôf troch datsto de champpagenflesse iepenje mochst. Foar de film de Bachelor. Kaamst ek noch op de tv en dyn collega's begripe dy wol en wat leuk dat de noorske tillefysje ploech del kaam. En hast al stersallures krigen? Dochs wie it in leuk wykein mar te kwart mar jimme heit hat dochs west foar in wykein en dat is knap fan him want hy moat der in hiele reis foar meitsje.

    En datst net lekker sliepe koest is logysk dat soe ik ek net kinne. No Jente noch in hiele soad nocht tawinske mei de staazje mar dat komt hielendal goed want do setst dy hielendal yn en sjochst ek noch fan alles. Dat sil ik net meimeitsje. en it wurdt hjir no hjerst en dêr haw ik wer gjin sin yn it is noch wol grien mar we geane net de goede kant út. Ik hâld net fan de winter sa kâld en dan kin ik der wer net út. De ôfrûne winter wie it sa kâld dat ik al hast befêzen wie as ik Alie op de feart riden seach en nei in heal oere wie ik hast befêzen. Sa fielde dat. De sinne skyt hjir wol mar it soe ik reine by jimme is it noch hyt mar hjir net hjer. 13 graden yn Bakkefean. No Jente ik sil de rommel opromje haw de does en keamer krekt dweilt. Noch wat dwaan want fannemiddei moat ik nei Sport en spel. Sukses en in hiele fijne staazje tawinsken en ek in tút fan Ytsje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 33217

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: