Terug naar ontbijt en lunch shiften - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Terug naar ontbijt en lunch shiften - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Terug naar ontbijt en lunch shiften

Blijf op de hoogte en volg Jente

11 September 2012 | Frankrijk, Nice

Was een heftig weekje afgelopen week. Werkte in het restaurant wat wel leuk was, leuker dan verwacht. Want het is niet totaal een buffet, want het hoofdgerecht wordt geserveerd. Vond het wel een grappige formule zo. De manager was ook erg aardig, en stelde me allemaal lastige vragen. Ergens wel leuk maar soms ook erg vervelend. Omdat ik vervolgens geen verdere verantwoordelijk krijg. Hij doet namelijk graag alles in zijn eentje, behalve dan de rot klusjes zoals glazen en bestek poetsen. Zo mocht ik bijvoorbeeld niet de bestellingen opnemen, ook niet als hij even was te roken, wat hij toch zo’n 5 keer per avond doet. En dan sta je daar, gasten die je vragend aankijken en dan niks mogen. Heb maar gewoon besloten dat ik best bestelling kan opnemen en dus maar gewoon er naar toe gegaan. Was hij op t einde van de avond dan toch ook wel beetje blij mee, al had ik nog veel te leren volgens hem. Maar nu werk ik niet meer in het restaurant, doe nu ontbijt en lunch bij min vertrouwde bar wat ik heerlijk vind.
De reden daarvoor is dat door omstandigheden meisjes niet meer ’s avonds mogen werken, omdat het niet veilig is om alleen terug te lopen en er niet altijd iemand is die ons terug kan brengen. En officieel mogen collegas dat dan ook weer niet omdat ze dan niet verzekerd zijn omdat het niet op hun weg naar huis ligt. Misschien ga ik over paar week wel weer terug naar het restaurant, als ze iets hebben kunnen regelen met security etc. Maar was natuurlijk wel even wennen voor het hotel dat ze nu alle roosters moesten omgooien, en alle meisjes in de ochtend of middag laten werken, tot op z’n laatsts 20.00 en jongens stagaires tot 22.00. Nu zijn avond uren toch niet echt mijn ding en hou er al helemaal niet van om alleen ’s avonds te lopen. Dus ben blij met andere uren.
Vorige week woensdag besloot Lucia, spaanse meisje die hier in het begin ook stage liep, terug te komen voor een weekje vakantie. Dus die kwam donderdag aan, en daar door moest ik een kamer delen met haar. Eerste dag was erg gezellig maar daarna begon frustratie toch al wel een beetje. Want als je dan thuis komt om 2 uur en je struikelt je kamer in omdat er allemaal kleren over de vloer liggen en ze zelf er niet is want ze is op stap en komt volgende ochtend om 7 uur vrolijk de kamer in om alles te vertellen dat hoeft dan weer niet van mij. Maar ach was wel even weer leuk om haar te zien, ze gaat vanavond weer terug naar spanje. Zondag had ik dagje vrij samen met de andere meiden, dus besloten lekker stranddagje te houden met z’n allen in Cap Ferrat. Daar heerlijk op t strand gelegen en lekker gelunched.
Nu twee dagen ontbijt gedraaid, wat wel leuk is om te doen omdat het nieuw is, maar eigenlijk niet heel bijzonder. Omdat het voornamelijk uitruimen en opdekken van tafels is omdat echt alles op het buffet staat. Maar ’s middags weer lekker bij de bar, nu dan voor de bar en er niet achter (al hoe wel soms kan ik het niet laten). Erg leuk, helemaal omdat het nieuw is voor mijn twee andere roommates en ik dus soort van supervisor mag zijn met mijn eigen tafels en hun kan uitleggen hoe alles werkt. Blijf ik toch wel erg leuk vinden om te doen. Gisteravond lekker uiteten geweest. En vanavond heb ik een verjaardag van een collega. Morgen ook weer uiteten, want dan is het de laatste avond dat Emily een van mijn roommates hier is. Dus das wel gezellig!
Hopelijk gaat daar ook alles goed, hoorde dat het er vandaag regende, hea bah!
Hier schijnt nu nog de zon, maar de voorspellingen zijn niet super, dus afwachten.
Dikke tupke(L)

  • 11 September 2012 - 17:18

    Petra:

    hoi jente

    Gelukkig hoeven jullie meisjes niet meer s avonds alleen over straat, is niet vertrouwd hebben we van je moeder gehoord. als ik jou verhalen hoor heb je buiten het werk gelukkig wel veel afleiding, krijg je wel genoeg slaap zo.Heb je van school al wat gehoord , hoe vinden ze jou werk daar en ben je al druk met een verslag bezig. Beppe is weer thuis uit het ziekenhuisg gelukkig,ik ga zo eten en dan even op de bank, want ik heb al 8 uren gewerkt en heb vanavond nog 3 uur in vredewold.

    Liefs en voorzichtig daar tante Peetje

  • 13 September 2012 - 15:47

    Bo Bro:

    Hee sis,

    sta je nu weer op het dakterras! goed van je dat je die eigen initatief nam zeg!!
    tot snel

    dikke tupke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 33214

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: