Eerste dagen restaurant - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Eerste dagen restaurant - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Eerste dagen restaurant

Blijf op de hoogte en volg Jente

04 September 2012 | Frankrijk, Nice

In mijn laatste verhaaltje stond dat ik die donderdagmiddag beach picnic zou hebben, helaas ging dat niet door ivm met veel regen en onweer, dus maar lekker filmpje gekeken en boekje gelezen. Het weer is hier de laatste dagen erg onbetrouwbaar. Dan is er weer zon en 2 uur later is er weer dikke onweersbui.
Gelukkig kon donderdagavond wel het laatste donderdag avond feest in het hotel doorgaan. Was voor mij de eerste keer, en was erg leuk om te doen. Egt zo’n 600 mensen die allemaal wat willen drinken en het liefst natuurlijk om de zelfde tijd. Maar was erg leuk, en hadden onderling natuurlijk ook erg veel lol, want was tenslotte de laatste keer van dit jaar. Rond 12 uur was de muziek afgelopen en toen dus nog even met zijn allen alles opruimen. Toen kregen we nog van de F&B manager allemaal een magnum fles rose, dus super groot. Zelfs ik kreeg 1 terwijl ik maar één keer de donderdag avond had gewerkt, vond hij toch dat ik t verdiende. Dus dat was wel erg leuk! Daarna nog even drankje gedronken met alle collegas. En omdat het officieel mijn laatste avond in de bar was, besloot de F&B manager samen met de bar manager dat het wel tijd werd dat ik het zwembad in ging. Dus nadat ik net zat werd ik beet gegrepen en in het zwembad gejonast met kleren en al! Had mijn schoenen gelukkig wel uit kunnen schoppen. Maar toen vond een van mijn andere collegas het wel zo leuk om die naar mij toe t gooien in het zwembad, dus uiteindelijk was alles egt goed nat. Natuurlijk ging daarna iedereen er 1 voor 1 in. Erg gezellig maar ook best wel koud. Rond 3 uur werden ik en Emily weer thuis gebracht. Erg geslaagde avond.
De volgende dag was t wel weer mooi weer, en dus met Ulla op t strand afgesproken. Hoefde pas om 17.00 te beginnen dus heerlijk strand dagje gehad tot 4 uur. S avonds was t officieel mijn eerste avond in restaurant. Omdat het weer bewolkt werd wisten we niet zeker of we wel op dakterras open zouden kunnen, maar toch maar klaar gezet. Maar toen het om 18.00 egt begon te onweren, maar snel alles naar beneden gebracht en daar alles klaar gezet. Avondje verder was wel rustig, maar op de ene of andere manier stressen ze alsnog. Maar dat schijnt normaal te zijn voor t restaurant. Helaas moest aan t eind van de avond alles weer naar boven worden gebracht, en natuurlijk ook nog even na borrelen, dus was weer pas om 3 uur in t appartement. Gister weer met Ulla afgesproken om te lunchen. Dus eerst ergens lekker gegeten, en toen besloten we om thee te gaan drinken in de Negresco. Zeg maar het beroemdste en luxte hotel in Nice. Daar thee gedronken, echt prachtig van binnen. Het restaurant lijkt op een draaimolen, met allemaal paarden en een grote super kitsche kroonluchter in het midden. Rond 15.00 moest ik weer weg want zou nieuwe stagaire ophalen van bushalte en haar de weg wijzen etc. Dus Kate, engelse, opgehaald en haar t appartement laten zien. Erg aardig meisje dus dat komt wel goed. Ze slaapt bij Emily op de kamer, want die gaat namelijk over 10 dagen weg. Daarna maar weer naar t werk. En omdat er volgens de restaurant manager niet genoeg mensen waren, we waren met zijn 6, mocht ik die avond chef de rang zijn. Betekent dat ik verantwoordelijkheid had voor aantal tafels. De manager neemt zijn werk erg erg serieus en moest daarom eerst op hem oefenen hoe ik gasten zou ontvangen en het menu (buffet) zou uitleggen. Daar was hij tevreden over en dus was ik chef de rang. Stelde niet veel voor want uiteindelijk hebben we de hele avond maar 45 tafels gehad, wat voor sommige collegas toch veel stress kan opleveren. Dat vind ik toch wel vervelend dat de rest om je heen allemaal stresst terwijl er eigenlijk niks aan de hand is, waren in de bar vaak understaffed maar nooit stress. Heb geloof ik dat liever, beetje harder werken maar relaxte sfeer in plaats van stressen over 45 tafels verspreid over de hele avond. Ach wel een uitdaging om daarin mijn eigen weg een beetje te vinden.
Gisterochtend moest Ulla helaas alweer weg, dus die naar het vliegveld gebracht. En afgesproken elkaar snel weer te zien, of hier in Nice of ergens anders.
Daarna met Emily en Kate ( 2 van mijn roommates) naar t centrum gegaan om Kate alles een beetje te laten zien. En toen heerlijk geluncht bij pizzeria. Na t eten nog de uitzicht over Nice bekeken en daarna moest Emily naar t werk en gingen Kate in ik ook terug. Ik eerst maar even een siësta gehouden want was toch wel moe van de afgelopen week. S avonds nog een drankje gedronken met Chris en Guntaj. Want Guntaj was terug van vakantie en had nieuw appartement. Was ook weer gezellig om bij te kletsen. En daarna gezellig met Beatrice en Kate in het appartement de eerste film van Harry Potter gekeken in het frans. Heerlijk, zaten aan het eind alle drie met een glimlach op t gezicht. Daarna maar lekker op bed gegaan was inmiddels ook al 12 uur. Maar zat zo in t ritme van 3 of 5 uur op bed dat ik niet in slaap kon komen. Dus nog maar uurtje boekje gelezen en toen gelukkig wel in slaap gevallen.
Gister regende het alleen maar was gelukkig vrij en hoefde dus niks. Dus lekker beetje op t balkon zitten boekje lezen en filmpje gekeken. En ook nog even wezen zwemmen in de zee, waren echt super hoge golven. Maar wel echt leuk.
Vanavond weer aan t werk in t restaurant, zal vanaf nu waarschijnlijk wel erg rustig zijn want seizoen is echt afgelopen! Maar we zullen t zien!
Daar zijn gister natuurlijk ook weer de scholen begonnen! Heel veel succes iedereen!
Dikke tupke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 33214

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: