Roadtrip 2 - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Roadtrip 2 - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Roadtrip 2

Blijf op de hoogte en volg Jente

30 Augustus 2012 | Frankrijk, Nice

(weer lang verhaal want heb weer vanalles beleefd)
Vorige week was mijn laatste weekje bar, heb nog veel gelachen en ook wat extra tips gekregen wat natuurlijk super is. En werd ook nog even gezegd mocht ik het echt niet leuk vinden in restaurant dan zouden ze er wel voor zorgen dat ik terug mocht naar de bar!!
Dan vorige week donderdag avond kwam Ulla voor een vakantie weer naar Nice, dus die opgehaald van het vliegveld. Heeft eerst een nachtje bij mij geslapen want ze kon pas vrijdag bij de gene slapen met wie ze had afgesproken. Dus donderdag eerst haar koffer gedropt en toen op naar t centrum voor een drankje. Heerlijk bij gekletst en veel gelachen. Vrijdag was dan weer gewone werkdag en s avonds nog even met Ulla de dingen voor de volgende dag besproken want dan zou onze roadtrip beginnen!! Zaterdag was t super rustig op t werk dus mocht ik mooi wat eerder weg, zodat ik met Ulla, Stephanie en Franz mee kon naar vliegveld om auto op te halen. Eenmaal bij de autohuur, stond er een super lange rij. Waardoor we 2 uur moesten wachten voordat we onze auto hadden. Dus om 19.00 hadden we eindelijk de sleutels en gingen we opzoek naar onze auto voor 3 dagen. Een citroën c4. Hadden m makkelijk gevonden, dus spullen erin en gaan maar. Ulla was dit keer de chauffeur, want ik ben te jong(te duur ivm auto huren). En de andere twee hebben geen rijbewijs. Ons originele plan was om lekker rustig aan te doen en zo verschillende dorpjes in Italie te bekijken. Maar omdat mijn werk zo aardig was om mij toch in te plannen op maandag om 15.00 moesten we kiezen voor de plekken die we het liefst wouden zien. En daardoor wouden we de eerste avond ook meteen naar Lucca rijden want vanaf daar waren we vlakbij alle plekken die we graag wouden zien. Reis ging erg goed. Onderweg nog even één keer gestopt om wat te eten etc. En daarna weer verder. Hadden vanaf ongeveer 11 uur prachtig uitzicht met allemaal flitsen voor ons maar (nog) geen regen. Genoten dus volop totdat we in Lucca zelf aankwamen rond half 1, toen kregen we in een keer de volle storm op ons. We hadden de lonely planet mee, waarin we een hostel hadden gezien die ons wel wat leek. Maar helaas konden we daar niet komen met de auto want dat was binnen de stadsmuren. Dus maar ergens geparkeerd en hopen dat storm snel minder werd. Helaas was t rond half 2 nog steeds volop storm, en werden we allemaal toch wel erg moe. Dus maar besloten om in de auto te slapen voor één nacht. Ik me meteen maar op offeren om in de kofferbak te slapen, want dat leek me wel leuke ervaring:P Dus ik snel uit de auto klep open zodat ik beetje droog stond. En zo wat tassen naar voren onder de stoelen geduwd zodat ik klein plekje voor me zelf had. Verder lagen er 2 op de voorstoelen helemaal naar achter en Stephanie lag overdwars op de achterbank. Veel lol natuurlijk maar slapen ging helaas wat minder. Na een tijdje wordt de kofferbak dan toch best wel hard en klein, kon niet bewegen, en was dus elk half uur wakker. Waren dan ook allemaal blij dat t volgende dag was. Allemaal om half 7 al wakker. En maar beetje gefatsoeneerd en toilettas mee opzoek naar iets waar we konden ontbijten. Klein restaurantje gevonden waar we wat hebben ontbeten en beetje konden opfrissen. Toen t stadje Lucca zelf maar even bekeken, en toen begon t helaas weer te regenen dus wij terug naar de auto en maar besloten op weg te gaan naar Pisa. Gelukkig zat er een navigatie in onze auto, hadden we niet om gevraagd maar hij deed t wel wat erg handig was. Eenmaal in Pisa natuurlijk veel fotos gemaakt. En toen begon het out of nowhere weer in eenkeer te plensen, super grappig om dan te zien hoe alle mensen alle kanten op sprinten op zoek naar droog plekje. Wij natuurlijk weer restaurantje ingedoken om wat te drinken. En toen we weer uit restaurantje kwamen was t weer blauwe lucht. Dus nog maar meer fotos gemaakt en lekker door het plaatsje wat gelopen. Zijn daar toch wel super veel mannetjes die je vanalles proberen aan te smeren. En hoe snel ze wisselen van paraplu’s te koop naar zonnebrillen te koop, super grappig. Toen maar weer opweg naar de auto voor ons volgende plaatsje een bergdorpje San Gimignano. Prachtig uitzicht onderweg, maar voor Ulla wel even wennen alle haarspeldbochten. Maar rond 12 uur kwamen we daar dan aan. Heeft zo zijn voordelen heel vroeg wakker te zijn. Auto geparkeerd en met klein busje naar t dorpje gebracht. Daar door te plaatse gelopen en genoten van t uitzicht. Toen kregen we toch wel honger en dus opzoek naar een restaurant om wat te eten. Lekker gegeten, en wat is het allemaal dan super goedkoop vergeleken bij Nice. Nadat we t eten op hadden nog maar wat kleine steegjes verkend en toen weer op naar de auto. Voor ons laatste stad voor die zondag. Op naar Siena. Dit was nog weer zo’n anderhalf uur rijden. In de lonely planet hadden we een camping gevonden met ook kleine bungalows wat ons wel wat leek. Want Stephanie en Franz hadden hun tentje mee, die ze net hadden gekocht want hadden beide nog nooit gekampeerd of op een camping gestaan!! Onvoorstelbaar, ben verweg de jongste van de groep maar de enigste met camping ervaring!! Eenmaal de camping te hebben gevonden was er gelukkig nog plek zat. En dus een klein bungalowtje voor Ulla en mij gehuurd en een kampeerplek voor de tent op gezocht. Ze wouden de tent zelf opzetten dus besloten Ulla en ik maar gebruik te maken van t zwembad op de camping. Dus wij daarheen terwijl de andere twee met de tent bezig waren. Eenmaal bij t zwembad kwamen we er achter dat je verplicht badmutsen op moest!!! Die hadden we niet, en eerst wouden ze dat wie die kochten. Maar gelukkig was er een jongen zo vriendelijk om ze ons gewoon te geven. Dus wij met onze prachtige blauwe en roze badmuts het water in. Meteen toen ik t water in dook vloog ie al af, dus heel stevig zat ie niet. Lekker even gezwommen en toen lekker gedoucht. Toen we daar mee klaar waren stond de tent ook eindelijk en gingen ook hun douchen. Eenmaal klaar besloten naar Siena te gaan om wat te eten. Erg mooie stad Siena met een prachtige oude stadsmuur. Toen we daar kwamen kwamen we midden in een demonstratie tegen de paarden racen daar. Allemaal mannen in pak die met vlaggen zwaaiden of op trommels sloegen. Bijzonder om te zien. Daarna lekker gegeten en toen waren we allemaal wel zo moe na lange dag dat we weer terug naar camping gingen om te slapen. Rond 23.00 lagen we dan ook allemaal lekker te slapen, en wat was t heerlijk om in een bedje te liggen. Volgende dag vroeg op en ontbeten op de camping. Daarna in de auto weer op weg naar Nice. Onderweg nog 2 keer gestopt en te tanken. En toen kwamen we rond 2 uur bij mijn appartement aan waar we hadden besloten de auto neer te zetten, want dat leek ons de beste en veiligste optie. Ook omdat Ulla die nacht bij mij zou slapen. Dus ik haar de sleutels gegeven en ik op naar te werk. Hadden een groep van 250 man die allemaal hapjes kregen en een wijnproeverij hadden. Vond t werk niet echt leuk, want was voornamelijk tafels leegruimen etc. Werd gelukkig wel na t werk thuis gebracht. Eenmaal weer in t appartement nog wat gedronken met Ulla en toen maar weer gaan slapen, want hoefden de volgende dag pas om 19.00 de auto in te leveren en ik hoefde pas om 20.00 te beginnen met werken dus besloten nog maar dagje bergen te doen. Dus ‘sochtends om 8 uur zaten we weet met z’n allen in de auto onderweg naar Digne les Bains. Waar ik dacht dat ik wel in een veilige buurt woonde, kwamen we er die ochtend achter dat waarschijnlijk een van mijn buren een mooie grote kras op de zijkant van de auto had gezet!! Belachelijk dat iemand zoiets doet, maar ja wer was al niks meer aan te doen! Onderweg nog in een klein dorpje gestopt voor ontbijt. Weg was super mooi, maar ook super smal en met te veel vrachtwagens. Dus eindelijk rond half 12 in Digne les bains. Het plan was dat Ulla en ik zouden gaan Canyoning en Stephanie en Franz wandelen. Maar natuurlijk begon het weer te stormen, hoort er ondertussen helemaal bij bij de roadtrip. Dus naar verschillende bedrijven te hebben gebeld voor t canyoning en iedereen nee zei want t was te risky. Maar besloten ergens te lunchen en daarna verder te kijken. Zoals ook al eerder was gebeurd was t na onze lunch weer blauwe hemel. En zijn we na t stadje te hebben bekeken naar een prachtig bergmeer geweest. Super helder en super koud. Maar er toch maar in geweest en daarna lekker in de zon opgedroogd. Toen was t half 4 en moesten we toch echt terug. Besloten andere weg terug te nemen en zo een stuk van route Napoleon mee te nemen, die ook de familie had genomen. Zo wist ik ook wat voor prachtig uitzicht hun hadden. Vlak voor Nice nog maar even een ijs/tank stop gedaan en toen op naar t vliegveld. Op vliegveld ging t allemaal super snel, werd niks over de kras gezegd en voordat wij er over konden beginnen was de auto ook alweer weg. Dus toen snel naar de bus. Ik mijn spullen in t appartement gedropt en op naar t werk. Deze avond zou de groep eerst eten en daarna in de bar wat drinken. Ik werkte alleen met mijn baas van de bar. Eerst bar opzetten, want de bar was voor deze avond beneden in een van de zalen. En daarna moest ik nog even helpen met t uitserveren van t eten. Tijdens het eten had de groep al genoeg gedronken. En toen ze eindelijk in de bar kwamen, ging het er dan ook vrij wild aan toe. Ze hadden allemaal 4 bonnetjes voor drinken. Dus mijn baas en ik hebben niks anders gedaan dan tussen 12 en 03.00 drankjes gemaakt. Maar was super leuk en hadden super veel lol achter de bar. Ondertussen probeerden sommige gasten de bar te beklimmen maar dat konden we voorkomen dus toen werden de tafels in de zaal maar gebruikt. Rond half 4 dan eindelijk bar gesloten en toen moest alles nog weer worden opgeruimd want volgende dag moest de zaal weer worden gebruikt. Dus nadat dat allemaal klaar was zat ik rond half 5 bij mijn baas in de auto die mij terug zou brengen, vertelde hij nog even dat hij 12 jaar geleden ook in die appartementen had gewoond toen hij stagair was. Zo lang zijn de appartementen er dus al, en weinig aan gedaan denk ik. Rond 5 uur dan eindelijk in bed en geslapen als een blok. En toen was t alweer gister, lekker samen met Emily een strand dagje gehad in Villefranche sur mer. Lekker half geslapen op t strand en daarna lekker rosetje gedronken op t terras. Rond 19.00 waren we weer thuis en toen nog lekker even gedoucht en daarna lekker met boekje op bed. Put was er wel uit. Dan vandaag strax eerst een picnic op t strand ook al is t hier erg bewolkt! En zijn de voorspellingen slecht:O Vanavond weer aan t werk op de laastse Afterwork party van dit jaar en daarna dus nog even feestje met alle werknemers.
Verder nog niet heel veel plannen, maar die komen vast wel. Heb in ieder geval een super weekend gehad en erg genoten! Hopelijk gaat daar ook alles goed, en is iedereen weer bijna of al klaar voor weer aant t werk te gaan!!
Hele dikke Tupke(l)

  • 30 Augustus 2012 - 14:25

    Petra Van Veen:

    hoi Jente, wat een leuk verhaal, wat een avonturen , en ondertussen oook nog werken, dus het is er toch ook nog wel eens slecht weer. het is hier wel lekker weer , en ze hebben net de boeken van tiede en jikkie gebracht, volgende week beginnen de scholen weer. dat moet ook wel weer wennen, ik ben nu ook al 2 weken weer aan het werk en dat moet ook weer wennen.
    liefs en veel plezier

    petra

  • 31 Augustus 2012 - 10:42

    Alie:

    Klinkt weer super Jente!
    Wat een mooie avondturen en ervaringen..slapen in de kofferbak?!
    Jammer dat het weer te slecht was voor cayoningen, dan maar zwemmen tussen al die vissen!
    Mooie he de route Napoleon.
    Waarschijnlijk ligt je nu (10.30u.)nog heerlijk te slapen na je laatste barfeestavond, hier begint zo langzaam aan de de kids ook te ontwaken, wordt wat volgende week als we allemaal weer op tijd moeten..
    Vandaag een herfstdag hier, dus het verven weer opgeschoven.
    Nu eerst koffie..

    Dikke tupke,werk ze en veel plezier, Alie

  • 31 Augustus 2012 - 10:42

    Alie:

    Klinkt weer super Jente!
    Wat een mooie avondturen en ervaringen..slapen in de kofferbak?!
    Jammer dat het weer te slecht was voor cayoningen, dan maar zwemmen tussen al die vissen!
    Mooie he de route Napoleon.
    Waarschijnlijk ligt je nu (10.30u.)nog heerlijk te slapen na je laatste barfeestavond, hier begint zo langzaam aan de de kids ook te ontwaken, wordt wat volgende week als we allemaal weer op tijd moeten..
    Vandaag een herfstdag hier, dus het verven weer opgeschoven.
    Nu eerst koffie..

    Dikke tupke,werk ze en veel plezier, Alie

  • 01 September 2012 - 18:42

    Big Brother Bowe:

    Wow super gaaf sis!!
    ben jaloers! nog efkes en dan binne we er ek!!

    see you soon!

    DIkke tupke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 33214

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: