School project - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu School project - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

School project

Blijf op de hoogte en volg Jente

02 Oktober 2012 | Frankrijk, Nice

Vorige week was weer een lekker druk weekje op het werk, of althans voor mij. Was niet eens zo heel druk in het restaurant want vanaf nu hebben we weer veel groepen in het hotel die gebruik maken van buffet, wat door andere mensen wordt gedaan. Alleen was woensdag, donderdag en vrijdag de persoon van roomservice ziek, en was ik de enigste persoon aanwezig tussen 15.00 en 19.00 voor en roomservice en mis en place voor het restaurant, en voor alle vragen wat betreft reserveringen etc. Liep die dagen dus met 2 telefoons rond, en heb het hele hotel goed kunnen bekijken. Was mijn eerste keer room service, dus was leuk om ook eens te zien hoe dat gaat. Maar was toch ook wel erg veel, want dan om 19.00 was ik nog niet klaar want dan moest ik nog de barman vervangen zodat die op pauze kon, want ik ben de enig die beetje weet hoe alles daar werkt. Dus dat waren wel even drukke dagen, was dan vrijdag avond ook wel erg moe. Maar gelukkig had ik ook nog leuke dingen tussen door. Zo ben ik donderdag avond lekker uiteten geweest met Chris en Guntaj in erg goed restaurant. En ook vrijdag ben ik weer uiteten geweest meteen na t werk, dit keer met alle stagaires, met de drie andere meiden en de enige jongen. Lekker gegeten en daarna nog drankje gedaan in kroegje vlakbij. Daarna vielen mijn ogen toch wel echt dicht en ben ik samen met Meava, nieuwe franse meisje, richting t appartement gegaan.
Zaterdag was het hier erg slecht weer met veel regen en onweer. Maar voor mij was dat juist wel goed want zou school dagje hebben. Heb dus lekker aan school gewerkt en heb mijn project afgekregen!! Natuurlijk ga ik het van de week nog wel een keer over lezen, maar mijn plan is het dan donderdagavond op te sturen. Heb namelijk ook net gister mijn papieren terug gekregen en ondertekend, dus ook dat is geregeld! Nu weet ik al wel dat ik zeker 1 keer feedback krijg en dingen moet verbeteren, maar daar heb ik dan nog lekker even de tijd voor. Nadat ik het zaterdag dan af had, was het eventjes droog en maar besloten naar het overdekte winkel centrum te gaan, was niet de enige die dat op dat moment besloot, hihi. Maar lekker rond gesneupt en mezelf getrakteerd op heerlijke belgische wafel met chocola! Daarna weer terug naar t appartement en lekker op t balkon genoten van het onweer en lekker boekje gelezen.
De nacht van zaterdag op zondag was het hier echt storm met donder en bliksem aan een stuk door, maar zover ik weet is er gelukkig niks ernstigs gebeurt! Zondag eerste lekker rustig aan gedaan, en daarna lekker naar t centrum geweest. Weer lekker beetje gesneupt en daarna mezelf getrakteerd op heerlijke sushi lunch! Daarna maar terug gefietst naar t appartement en lekker even filmpje gekeken. Aan het eind van de middag nog lekker even gewandeld met Stephanie en met haar nog even naar de Zara geweest want zij wou wat halen daar. En daarna weer terug naar t appartement. Daar nog lekker even boekje gelezen en bij gekletst met roommates en toen lekker vroeg op bed gegaan. Gister weer gewerkt. Was niet heel druk maar wel veel stress bij andere collegas want de general manager van het hotel kwam lunchen. Ach alles ging goed en hij en ook de andere gasten waren geloof ik allemaal tevreden. Daarna samen met twee van mijn roommates naar HR gegaan om maar weer eens te vragen hoe het zit met de elektriciteit, die het nog steeds niet goed doet, en met het internet. Over het elektriciteit probleem waren ze het duidelijk met ons eens maar ja d technische mensen hadden het op t moment erg druk, maar hopelijk hadden ze volgende week tijd voor ons. Dus we zullen zien. Over het internet loopt het bij hun vast, want nu gaat het om geld en moet er dus van boven af goedkeuring komen, nu vinden wij het geen probleem om met hogere mensen te praten, alleen hebben zij dat dan weer liever niet. Dus ook daar ligt het weer even stil. Daarna mocht ik twee uur samen werken met de F&B manager, wat erg leuk en interessant was. Wel echt heel veel informatie. Maar heel leuk om alles zo te zien en gewoon alles te kunnen vragen. Na dat ik daarmee klaar was moest ik weer mis en place restaurant doen, want was weer alleen. En ook moest barman weer zijn pauze hebben. En toen wou daarna ook nog de restaurant manager even met mij zitten om mij dingen te leren. Was ook wel interessant, maar had die dag al erg veel informatie gekregen.
Verder gaat het hier wel goed, beetje last van mijn keel. Vanwege het steeds veranderende weer, koud en dar weer warm. Maar hopelijk blijft het bij een zere keer. Verder kijk ik super uit naar het weekend want dan komen Mem, Bowe en Mirte langs:D
Hopelijk gaat het daar goed met iedereen! En genieten jullie lekker van de herfst!
Dikke tupke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 33208

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: