Weekendje met Mem, Bowe en Mirte - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Weekendje met Mem, Bowe en Mirte - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Weekendje met Mem, Bowe en Mirte

Blijf op de hoogte en volg Jente

08 Oktober 2012 | Frankrijk, Nice

Na vorige week veel te hebben gewerkt, omdat veel ziek waren en er dus beetje handen te kort waren. Sloeg het donderdag ook op mij over, slecht geslapen en zere oren en keel. Maar maar wel aan het werk gegaan donderdag en was ook lekker druk. Moest ook weer roomservice erbij doen dus weer lekker veel. Merkte dan ook wel dat aan het eind mijn spieren best wel gevoelig waren, maar ja kon niet ziek worden natuurlijk want Mem, Bowe en Mirte zouden langskomen!! Dus meteen na t werk in bed en maar mooi lang nachtje gemaakt. Voelde me de volgende ochtend eerst wel goed, maar rond 10 uur werd ik weer slapjes en dus maar besloten om dit keer naar mijn lichaam de luisteren en me ziek te melden. Daarna weer lekker in het bedje gekropen en maar wat meer geslapen. Daarna toch ook maar eventjes de bedjes klaar gemaakt voor mijn logees. S avonds naar het vliegveld om ze op te halen, wachten duurt dan altijd lang. En natuurlijk waren er ook weer traantjes toen ik ze eindelijk weer kon vastpakken! Omdat het al vrij laat was maar besloten taxi te nemen naar t appartement. Heerlijk is het hoe snel alles weer gewoon en vertrouwt voelt. Lekker nog vent gekletst en een roseetje gedronken en daarna lekker gaan slapen. Volgende dag waren we vrij vroeg wakker dus lekker rustig aan gedaan en ontbeten op t balkonnetje. Daarna besloten dat we naar t museum van moderne kunst zouden gaan en dus op naar de veloblues. Met zijn 4 lekker op de fiets naar het centrum en toen eerst bij het museum maar een bakje koffie gedronken. Toen het museum bekeken, wat erg leuk was en waar we ook over het dak mooi uitzicht over Nice hadden. Daarna kregen we wel een beetje honger en dus langzaam door de straatjes van de oude stad, lekker sneupen ondertussen, naar een terrasje waar we Socca konden eten. Een typisch Nice iets, zijn pannekoekjes van kikkererwten. Heerlijk op t terras gezeten half in de schaduw half in de zon. Was nog een leuke boeken markt bij het terrassje, waar Bowe nog mooie oude posters heeft gekocht. Na ons tweede roseetje maar lekker even verder gesneupt en een lekker ijsje gekocht. Toen richting het strand gelopen en daar heerlijk genoten van de zon en lekker mensen kijken. Heerlijk bij gekletst natuurlijk! Na t strand richting de winkelstraat gelopen in zoekttocht naar winterjas voor Bowe, helaas niks gevonden, wel leuke gezien. Daarna vonden we het wel weer tijd voor een volgend terassje. En dus richting tapas bar gelopen en daar drankje en wat tapas gehad. Toen kakten we ook alwel behoorlijk in. En dus langzaam terug naar oude centrum gelopen op naar t restaurantje wat we in gedachten hadden om te gaan eten. Was een restaurantje uit de anwb gids, die Bowe en ik niet konden vinden in februari. Dus waar we nu als nog graag wouden eten. En ook Mem trakteren alvast voor haar verjaardag. We waren wat te vroeg, dus even gewacht op een pleintje vlakbij en daarna hadden we dan wel het mooiste tafeltje natuurlijk. Was erg leuk restaurantje, maar ik begreep de helft van de kaart niet en dus ook de rest niet, dus was soort van verassing wat Mirte en Bowe zouden krijgn want Mem en ik hadden op safe gespeeld. Uiteindelijk allemaal wel lekker gegeten en goed vol. Dus maar op naar de fietsjes om terug te fietsen naar t appartement. Eenmaal in t appartement nog bakje thee gedronken en lekker geklets. Maar al snel ging t lichtje uit en hebben waren we allemaal zo weg.
Volgende ochtend was t natuurlijk mem haar verjaardag, dus gezongen. En toen zijn Bowe en ik naar bakkertje dichtbij gelopen voor verse lekkere broodjes en kleine gebakjes. Weer heerlijk met alles op t balkonnetje gezeten. En lekker rustig aan gedaan. Toen heb ik al een groot deel van mijn spullen in gepakt in de koffer die ze extra voor mij hadden meegenomen. Eenmaal allemaal klaar naar het Radisson hotel gelopen om daar een bakje koffie te drinken op dak terras. Zo kon ik ze het hotel weer even laten zien en natuurlijk ook het uitzicht. Daar heerlijk even gezeten en bedacht dat we daarna wel naar museum konden over geschiedenis van Nice. Dus daar natuurlijk weer op de fiets naar toe, Alie nog maals bedankt voor de fietsen!! Museum bekeken, was erg leuk. En daarna kregen we toch wel honger. We hadden die dag ervoor al besloten dat we Sushi zouden gaan eten, omdat Bowe en ik dat zo lekker vonden. Dus op naar Sushi restaurant. Daar hadden we nog mooi tafeltje buiten en dus Mem en Mirte aan de kip en rijst, wel beide met stokjes wat ik super knap vind!! En Bowe en ik aan de unlimeted Sushi! Bowe wel met stokjes ik niet, krijg het niet voor elkaar! Lekker gegeten en daarna waren we wel toen aan een toetje en dus op naar beste ijssalon van Nice. Waar toevallig ook net een orkest zou gaan optreden. Dus heerlijk met een ijsje van t orkest genoten. Erg leuk en natuurlijk allemaal ter ere van Mem haar verjaardag! Daarna zijn we via de zee naar de haven gelopen waar ook weer een rommelmarktje was waar we even hebben gesneupt. Toen maar weer op een terrasje neergeploft en lekker even wat gedronken. Daarna weer langzaam terug gelopen en toen werd het ook haast tijd om weer terug te gaan naar t appartement, dus maar fietsjes opgezocht en terug gefietst. Helaas hadden we dit keer niet heel veel mazzel met het vinden van een plekje om het terug te zetten, maar ook dat is toch weer gelukt zonder extreem veel extra te lopen. Weer in het appartement lekker nog even aan een rosseetje en wat chips. En daarna moesten we dan toch echt helaas richting het vliegveld. Daar met de bus naartoe en samen in gecheckt. Daarna moesten we dan toch helaas echt afscheid nemen, wat blijft dat toch verschrikkelijk. Maar gelukkig konden we nu zeggen tot over maand en 10 dagen. Maar blijft lastig om alleen weer weg te gaan naar zon leuk weekend. Met de taxi weer terug naar het appartement en ondertussen uitgehuild bij Alie aan de telefoon. In t appartement nog lekker even gsmst met mem en zo nog even lekker na genoten. Lekker in bed met alle pepernoten die ik heb gekregen, heerlijk.
Vandaag ook nog lekker vrij, is wat bewolkt maar niet koud. Lekker rust dagje en schoonmaak dagje. Want ben nog steeds niet helemaal fit. Verder kan ik nu toch echt lekker aftellen tot dat ik naar huis ga. Nog even alle dingen doen die ik nog graag wil doen en daar vind ik het ook wel weer goed.
Hopelijk gaat daar ook alles goed!
Mem, Bowe en Mirte super bedankt voor een super wiekein! Ik haw genoten!!
Dikke tupke

  • 08 Oktober 2012 - 20:03

    Gzm:

    Hee Liepie,
    We hawe ek ontzettend genoten, wat een verjaardag!
    Tupke

  • 08 Oktober 2012 - 20:03

    Gzm:

    Hee Liepie,
    We hawe ek ontzettend genoten, wat een verjaardag!
    Tupke

  • 08 Oktober 2012 - 20:04

    Gzm:

    Oeps 2x bietsje moe nog haha

  • 08 Oktober 2012 - 20:29

    Sophie:

    Je doet het ontzettend goed meissie! Je bent er al bijna en dan kan je terugkijken op een heel goed en productief jaar. Je bent goed, je bent fantastisch! Jammer dat je niet even in Nedeland was nu ik toch even kort terug was. Tja, dan moet je maar snel mijn cowboy en boot komen kijken;) liefs

  • 12 Oktober 2012 - 18:12

    Ytsje :

    No Jente de lêste lootjes en dan sit it der op. Alie wie hjir juster en doe hawwe wy it der oer hân. Se brocht appels foar appelsmots hearlik. Ik sei se komt 18 nov thús nee seit Alie 17 nov. Dus do hast it hotel noch net oernaam en wolst fierder studearje hast hielendal gelyk want it giet hartstikke goed. Petje af foar dy hjer. En dat is sa foarby hjer en dan sist al wer yn Bakkefean.

    sukses tawinske it lêste skoftsje Jente.

    Hertlike groetnis fan Ytsje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 33214

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: