Salsa avond en Hiking - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Salsa avond en Hiking - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Salsa avond en Hiking

Door: Jentevdmei

Blijf op de hoogte en volg Jente

15 April 2012 | Frankrijk, Nice

Salut,
Even weer een update van de afgelopen dagen!
Eerst even iets wat ik was vergeten in mijn vorige verslag. Maandag had ik vrij en had ik netjes mijn handwasje gedaan. Gewoon wat hemdjes en ondergoed. Wij hebben ons was rek op het balkon staan want er is nergens anders ruimte. Dus ook lekker alles laten uitwaaien in de wind. Helaas bleek het maandag even ietsjes te hard te waaien, want toen ik later op het balkon keek hing er niks meer op het rek!! Dus ik snel kijken gelukkig lag het meeste nog op het balkon, maar was 2 onderbroekjes kwijt!! Dus over het balkon kijken en idd daar lag er één. Dus ik snel naar beneden gerend en die gepakt en ook maar gekeken of die andere er lag. Maar nee die was echt nergens te bekennen. Dus daar had ik de hoop al voor op gegeven. Totdat ik gister avond tegen mijn buurman, oud mannetje) aanliep die zei dat hij wat had gevonden op zijn balkon!! Dus ik liep al rood aan natuurlijk en idd het bleek mijn missende ondergoed te zijn!! Gelukkig vond de buurman het wel grappig en kon ik in het frans een beetje uitleggen dat het door de wind kwam:P Dus weer iemand met wie ik frans kan praten, wel beetje op vreemde manier leren kennen maar toch en heb meteen ook knijpers van hem gekregen.
Werken was van de week erg rustig! Helemaal omdat het de laatste 3 dagen steeds regent. Maar nu gelukkig het zonnetje zijn best doet! Dus moest donderdag in de Lobby bar ( dat is binnen) werken. En daar is het gewoon vaak heel erg rustig. Dus ook donderdag en vrijdag, beide dagen wel lekker gewerkt, lekker gekletst met de gasten die er wel waren, dat vaak in het engels. Maar ook in het frans met mijn collegas! Gaat steeds beter met mijn frans dus dat is heel fijn!! Donderdag avond had ik weer franse les en toen had mijn lerares een goed idee om zaterdag uit eten te gaan en daarna te leren salsa dansen. Goed idee natuurlijk! Dus maar weer een mail actie ondernomen en omdat ik tot 8 uur moest werken hadden we om half 9 gereserveerd in een fondue restaurant.
Maar eerst nog even donderdag na de les was het eindelijk even droog en gingen we een vélo Blue huren om terug te fietsen met zn allen, want we wonen allemaal redelijk dicht bij elkaar. Hun hebben allemaal al een abonnement dus kon voor €1 ook een fiets huren. Erg leuk om ook een keer over de promenade langs de zee te fietsen. Maar toen moest ik nog een plekje vinden om hem weer terug te zetten, want dit moet verplicht in de vélo blue stallingen. Waren twee vlak bij mij, maar die waren helaas beide vol, dus toen maar één terug gefietst en ook die was vol. Dus nog maar weer verder terug fietsen en gelukkig daar was een plaatsje, maar toen moest ik inmiddels ook alweer een half uur lopen, haha. Dus eerste ervaring was iets minder! Maar denk wel dat ik ook een abonnement neem want ben de bus soms wel zat.
Dan zaterdag moest ik eerst dus werken, nog rustiger dan normaal dus mocht iets eerder weg wat wel goed uitkwam. Toen met de franse groep naar het restaurant gegaan, heel gezellig. Is ondergronds. En daar heerlijk aan de kaas fondue gezeten, gedeeld samen met Ulla. En toen, ja heel erg maar heel lekker, als toetje ook met Ulla een chocolade fondue gedeeld!!
Omdat het erg gezellig was in het restaurant waren we de tijd beetje vergeten en zaten we om half 12 nog aan tafel, en hadden we helaas onze les gemist!! Maar wel naar die bar gegaan en eerst maar eens even kijken hoe het moest. Toen had onze lerares al snel twee vrienden opgeduikeld voor Ulla en mij om ons Salsa te leren dansen. Was heel gezellig, heel veel gedraaid en geturnd (daardoor soms beetje dizzy) en maar wat gedaan! Erg leuke dans, maar kan het helaas nog steeds niet, haha! Dus tot 2 uur geprobeerd salsa te dansen en dan sluit hier alles, dus toen lekker met zijn allen terug gelopen, en rond half 4 lag ik weer lekker in mijn bedje.
Toen hadden we het plan om er vroeg uit te gaan, rond 8 uur, om te gaan hyken in de bergen. Maar het regende heel hard, dus nog maar een keer lekker omgedraaid in bed. Toen rond 10 uur toch maar uit bed en rond gesmst, want het was inmiddels droog en een beetje zon, of we vanmiddag misschien konden hiken. Dus rond 2 uur afgesproken en gaan hiken. Ik had met Ulla afgesproken rond 1 uur, en samen zijn we naar de haven gelopen, en daar waren Stephanie en Frans. Hebben een prachtige route gelopen naar mountain monton. Eerst langs kleine weggetjes langs de zee en over de rotsen. Toen helaas heel veel trappen. En toen nog een prachtig weggetje door de bossen berg opwaarts! Toch best wel pittig maar was echt super gezellig en prachtig uitzicht. Onderweg tijdens het bospad waren ook allemaal nog toestellen waar je oefeningen kon toen, zoals opdrukken en buikspier oefeningen. Dat natuurlijk ook nog een heel klein beetje gedaan. Boven aangekomen, waar blijkbaar Elton John zijn zomer huisje heeft, lekker de toerist uitgehangen. En toen toch maar besloten met de bus terug te gaan naar Nice. Daarna naar het huis van Stephanie geweest, echt prachtig appartement heeft die en die heeft toen crêpes met nutella en banaan in rum gebakken voor ons gemaakt!! Dus weer een erg geslaagd dagje, super genoten. Maar nu toch best wel moe!!

Nou is nu wel weer lang genoeng verslag:P
Hopelijk gaat daar ook alles goed met iedereen!! En super bedankt voor alle leuke reacties:D

  • 15 April 2012 - 18:08

    Jildou:

    Hahaha wat een onderbroekenlol!
    Sa te lézen hast t nog prima nei de zin, en dworret net lang meer dan komt dien mem, toch?
    Dien mem en ik wieden auroen wieke tegearre siek, tink t zelfde virus. Mar gelokkig no ek allebei wer better dus moarn wer gesellig ant wurk!
    N protte plezier nog, en wurkse!
    Tupke

  • 15 April 2012 - 20:38

    Alie:

    Jente wat een leuk avondtuur..earst de ondebroeken, letter salsa en hike..klinkt super! Moai, sa mat it ek...extra knippers meinimme als we komme?
    Tupke ap

  • 17 April 2012 - 11:41

    Bowe:

    Hele mooie foto's sis! klinkt ookallemaal super! behalve dan van het bijna verloren ondergoed :P
    Tupke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1844
Totaal aantal bezoekers 33196

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: