Weekendje met Rowena!! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Weekendje met Rowena!! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Weekendje met Rowena!!

Door: Jentevdmei

Blijf op de hoogte en volg Jente

17 Juli 2012 | Frankrijk, Nice

Maandag had ik eerst nog een dagje vrij, wel lekker nadat ik de dag ervoor verhuist was. Dus maandag met nieuwe roomate naar t strand geweest en op zoek geweest naar een wc-bril want die had dit appartement niet en die wou ik wel perse. Uiteindelijk een gevonden die niet al te duur was en dus die maar gekocht en in het appartment er op gezet. Daarna kreeg ik smsje van Stephanie en Franz of ik mee ging uiteten naar indisch restaurant omdat ik daar nog niet had gegeten. Dus dat natuurlijk gedaan! Was weer super gezellig en weer erg veel gelachen. Daarna gewoon een weekje werken. Wel lekker gewerkt, wel kwam donderdag een van mijn collegas niet opdagen waardoor ik dus ietsjes harder moest lopen. Maar das niet zo erg. Kreeg na de tijd te horen dat die collega via de mail ontslag had genomen. Vrijdag nog dagje gewerkt wat niet helemaal goed ging, want het waaide super hard in Nice en dan al helemaal op t dak. Dus veel glazen van tafel geblazen en zodra ik veger had op geruimd kon ik m weer pakken omdat er weer een glas van de tafel was gewaait. Gelukkig had ik een super leuk vooruitzicht naar een lang weekendje naar Rowena! En toen ik om 5 uur klaar was bood mijn baas van de bar ook nog aan om mij naar het vliegveld te brengen! Dus dat was helemaal mooi. Eenmaal op t vliegveld, veel gewacht maar gelukkig maar half uurtje vertraging! Want vele andere vluchten waren erg vertraagd of zelfs gecancelled! Vlucht ging wel goed, wel beetje turbelentie. Eenmaal in Bordeaux stond Rowena mij op te wachten, samen met een vriend van haar! Helemaal super, want anders had ik nog een heel stuk met de trein gemoeten. Toen met de auto naar waar Rowena verblijft, een plaatsje zo’n 25km bij Bergerac vandaan. Nog wel zo’n 2 uur met de auto. Maar we hadden genoeg te kletsen dus die tijd ging zomaar voorbij. Rond half 12 waren we dan bij t huisje, egt in de middle of no where maar echt heel schattig! Daarna natuurlijk nog veel meer gekletst en chocola gegeten en rond 2 uur dan eindelijk t licht uit gedaan. Volgende dag om 9 uur er weer uit en heerlijk ontbeten. Daarna naar de oma van Alain, vriend van Rowena, geweest en daar zaten we om 11 uur sochtends al aan de port, haha! Na dat we daar waren geweest over t marktje in dat dorpje gelopen en daar Alain zijn vader ontmoet. Gezellig wat gedronken met zijn allen en daarna zijn we naar de boerderij van Julliet geweest de vriending van de vader van Alain (ja wordt al ingewikkeld:P) Echt een prachtig oud huisje met super veel land en een prachtig uitzicht over de bergen en vele zonnebloemvelden! Daar werden we meteen begroet door de drie honden en alle geiten! Of eigenlijk wou een geit ons meer aanvallen! Heerlijk wezen wandelen daar in de omgeving en met de paarden van Julliet geknuffeld. S avonds werden we uitgenodigd voor t eten want de vader van Alain had een tiramisu voor ons gemaakt! Dus gezellig met zijn allen gegeten en gekletst en rond half 12 weer richting t huisje waar we sliepen. Daar nog weer lekker geklets en toen vielen de oogjes toch ook wel weer dicht. Zondag er weer rond 9 uur uit en daarna naar een bekende markt dichtbij geweest! Daar heerlijk overheen gewandeld. We hebben daar meer nederlands gehoord dan frans maar ons zeker wel vermaakt. Daarna weer terug naar t huisje om lekker lunch klaar te maken. Heerlijk camabert uit de oven met rode ui chutney, echte aanrader!! Daarna moest Alain naar zijn moeder want hij moest s nachts werken en dat was dichterbij zijn moeder. Dus toen heeft alain ons naar Julliet gebracht waar wij heerlijk in het zonnetje op ligbedden hebben gelegen en weer lekker hebben gekletst! Ook die avond mochten we weer gezellig mee eten! Weer heerlijk gegeten, en dit keer wel wat eerder richting onze slaapplek gegaan, mochten de auto van Julliet lenen. Dat was wel even wennen want zij is engelse en heeft dus engels auto met stuur aan andere kant. Gelukkig was Rowena dat wel gewend! Die avond lekker een avocado maskertje gemaakt en weer heerlijk veel gekletst!! Gister ochtend auto weer terug gebracht naar Julliet en ons klaar gemaakt voor een hike in de omgeving. Echt prachtig maar ook vrij zwaar omdat het super warm was en er daar veel heuvels zijn! En natuurlijk raakten we ook beetje verdwaald en zijn we omgelopen naar waar we naartoe wouden. Toen we bij t meer waren waar we heen zouden waren we zo kapot dat we smsje hadden gestuurt of ze ons wouden ophalen. Helaas is het bereik bij Julliet zo slecht, omdat je in de middle of no where zit, dat na een half uur wachten we maar besloten hebben ook maar terug te lopen. Dit keer wel andere weg geprobeerd. Toen we t echt bijna gehad hadden bedacht Rowena in een keer dat ik internet op mijn mobiel heb, en ik dus op google maps kan opzoeken waar we zijn etc!!! Bleken idd veel omgelopen te hebben, maar nu gelukkig nog maar 2km van de boerderij te zijn! Daar eindelijk aangekomen eerst half uur gezeten en niks gezegd, haha. Daarna heerlijk muziekje geluisterd en lekker niks gedaan. Hadden btw uiteindelijk rond 18km gewandeld, wat toch best ver is vonden wij, hihi! S avonds hadden we een bbq bij Julliet wat erg gezellig en lekker was. Daarna ook maar weer niet te laat terug zodat we nog lekker avondje samen hadden. Dus nog weer lekker gekletst en meer chocolade gegeten! En toen niet al te laat gaan slapen, want ik moest volgende dag om 7 uur vliegen. En moesten dus nog 2 uur rijden. Dus wekkertje op 3 uur gezet en rond half 4 zaten we in de auto richting Bordeaux. Nog meer gekletst en op t vliegveld nog lekker croissantje gegeten! Toen was t tijd voor t afscheid, wat weer heel erg moeilijk was helemaal naar zon heerlijk weekend. Maar toen stond ik natuurlijk in de verkeerde rij voor douane dus maar weer terug en naar de andere gelopen samen met Rowena, zo hadden we nog paar minuutjes extra. Daarna moest ik dan echt door douane, proberen sterk te houden. Maar zodra uit t zicht toch echt wel even traantje gelaten! Weer alleen, zo voelde dat! Baalde toch echt wel even! En dan zie je ook nog dat er mensen naar amsterdam kunnen instappen, is dan ook wel even heel verleidelijk! Maar nee toch maar terug naar Nice want ja moest weer aan t werk. Vlucht ging weer goed, beetje geslapen. En nu weer terug in t appartement, snel even verhaaltje typen en dan weer richting t werk.
Dankje wel Rowena voor de super leuke dagen!
Ik zal me nu dan echt klaar maken voor t werk ook al heb ik er nog niet echt zin in.
hopelijk is daar ook alles goed met iedereen, en is de vakantie voor de meeste dan nu echt begonnen!
Zal deze week ook echt bezig gaan en moeten met mijn project, maar dat komt vast wel!
Hele dikke tut en kroep!
Tot snel

  • 17 Juli 2012 - 12:16

    Alie:

    Wat wer in heerlik avondtuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 33218

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: