Bezoekk!!:D - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu Bezoekk!!:D - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jente Mei - WaarBenJij.nu

Bezoekk!!:D

Blijf op de hoogte en volg Jente

13 Augustus 2012 | Frankrijk, Nice

Dit is een lang verhaal, want het is al even geleden dat ik wat heb getypt, omdat ik het zo gezellig druk had met al het bezoek!
Bedankt allemaal dat jullie hier waren!!
Begon allemaal vorige week woensdag, 1 augustus!! Toen kwamen als eerste Hans, Alie, Amber, Jikkie en Biko gezellig langs in Nice na een lange reis om gezellig wat te eten. Alie wist gelukkig nog de weg in Nice, want dat blijft lastig. Dus voor het hotel, nadat ik klaar was met werk kwamen ze daar! Natuurlijk waren er wel even wat vreugde traantjes toen ik hun zag en weer lekker kon kniepe. Daarna gezellig met zijn vieren op de achterbank richting het centrum om daar wat te eten. Was alleen helaas wel erg druk, want was een gedeelte van de promenade afgesloten. Maar we hebben een plekje gevonden. Voelt dan ook zo snel weer gewoon als ze er zijn, heerlijk is dat! Samen lekker gelopen en gekletst richting het centrum, onderweg allemaal artiesten en een grote soort van draak met een acrobate gezien. Erg leuk. Toen gelukkig meteen in het eerste restaurantje waar we waren plek gevonden voor 6 personen en daar heerlijk gegeten! Echt super gezellig om dan weer met iedereen te kletsen en te horen hoe het gaat. Na t eten nog even stukje van Nice bekeken. En toen was het ook alweer vrij laat en dus maar weer richting de auto. Onderweg nog meer artiesten gezien en zelfs nog even lekker gedanst midden op de promenade met zijn allen! Eenmaal in de auto afgesproken dat ik die dag daarna naar vence zou komen om dat lekker nachtje op de camping te slapen. De donderdag dus gewoon weer gewerkt en na t werk met de bus naar Vence. Daar op ze gewacht. Toen zouden we ergens wat drinken wat toch erg moeilijk kan zijn hier in zuid-Frankrijk! Eerst zaten we op een plekje waar 15 minuten later een optreden begon en daarvoor had je kaartjes nodig, die wij niet hadden. Du toen maar t oude centrum van Vence meer in. Daar nog de prachtige straatjes bekeken. Toen hadden we weer een plekje, een creperie. Waar je achteraf dus verplicht allemaal een crêpe moest eten, terwijl alleen Amber, ik en Biko een wouden. Dus nadat wij de bestelling al gedaan hadden, moesten we alsnog weg omdat we niet allemaal aten. Terwijl ik eerst aan een ander persoon had gevraagd of we ook alleen wat konden drinken, wat wel kon. Ach toen was de lol er voor ons al af daar. Dus maar weer gezellig verder gelopen. Uiteindelijk dan toch een klein barretje gevonden, waar we lekker buiten wat konden drinken. Daarna weer richting de auto want we moesten eigenlijk nog even wat boodschapjes doen. De grote winkels waren al dicht, maar in Tourrete vonden we nog een klein winkeltje die open was en dus daar nog even wat boodschapjes gedaan. Daarna naar de super schattige en leuke camping. Waar ze echt een super plekje hadden, vlak bij t zwembad en vlak bij t toilet gebouw (ook erg belangrijk)! Lekker eerst nog even in het zwembad gezwommen en daarna lekker aan een roseetje en junglespeed gedaan. Super gezellig en als vanouds! De volgende dag moest ik helaas wel weer vroeg werken (8 uur) had de bustijden al op gezocht. Maar toen was Hans zo super lief dat hij me wel wou brengen! Echt super bedankt daarvoor Hans! En ook voor alle andere keren dat je me naar werk hebt gebracht!! Op t werk ging alles wel zijn gangetje, niet heel erg druk. Dat schijnt normaal te zijn bij de wisseling van Juli naar augustus.
Vrijdag avond zouden en Hanneke aankomen, op t vliegveld. Maar ook Heit, Mirte, Martje en Dorien. Dus dat was erg leuk natuurlijk! Eerst na t werk nog even snel wat boodschapjes gedaan en bed op gemaakt voor hanneke. Moesten het eerste nachtje de kamer delen met nog een roommate, vanaf zaterdag had ik weer lekker mijn eigen kamer. Hanneke kwam rond half 10 aan, en super leuk haar weer te zien. Daarna met de bus naar t appartement. Had met heit afgesproken om daarna in t centrum nog wat te drinken. Maar we waren net in t appartement toen ik werd gebeld dat ze geen parkeer plekje konden vinden met de bus en nu vlak bij t appartement waren, want Martje wist de weg nog! Wat super was. Dus sleutels en tasje gepakt en naar buiten gespring want ik zag de bus al! Nog meer tranen van vreugde toen ik eindelijk na 6 maanden Mirte en Heit weer zag en kon knuffelen!! Echt zo heerlijk! Dan is 6 maanden in een keer erg lang. Daarna even parkeer plekje bij t appartement gezocht en toen lopends richting de promenade op zoek naar iets waar we wat konden drinken. Weer super genieten om naast Mirte en Heit te lopen en bij te kletsen. Het eerste wat we tegen kwamen om wat te drinken was het Radisson Hotel, waar ik werk. En dus daar maar naar t dak terras gegaan om wat te drinken. Kon ik ze ook meteen laten zien waar ik werk. Heerlijk wat gedronken en gekletst. En de prachtige fotos van hun vakantie zover gezien. Rond een uur of 12 weer richting de auto want we waren toch allemaal wel wat moe. Weer doeg gezegd, wat toch ook alweer lastig was. Maar ja moest volgende dag ook nog weer werken, nog wel even snel t appartement laten zien. Maar kon niet veel laten zien, want de rest sliep al natuurlijk. Volgende hoefde ik pas om 12 uur te beginnen, dus kon lekker beetje uitslapen met Hanneke. Daarna lekker ontbeten en rond half 11 ging andere roommate weg en kon ik dus nog snel even alles naar de andere kamer verhuizen. Heerlijk om nu weer een eigen kamertje te hebben! Toen maar naar t hotel gelopen, Hanneke mijn sleutels van t appartement en mijn oude mobiel gegeven voor als ze gebruik wou maken van de veloblues. Werk was weer super rustig, helemaal voor een zaterdag. Dus toen mijn baas om 4 uur arriveerde, zij hij na een half uurtje wat doe je hier eigenlijk je familie is er. Dus toen mocht ik lekker vroeg weer weg. Hanneke zat nog lekker op t strand voor t hotel dus nog lekker even bij haar gezeten daar. En daarna boodschapjes gedaan en in t appartement nog roseetje op t balkon gedronken. Daarna op de fiest richting t centrum om wat te eten en daarna natuurlijk ook wat te drinken. Heerlijk gegeten in pizzeria, want die heb je hier eenmaal nu het meest. En daarna lekker nog één cocktail gedronken. Toen ging rond half 12 mijn buikje wel vreemd doen en dus maar weer op de fiets terug. Gelukkig konden we plekjes vinden voor de fietsjes dichtbij t appartement. Daarna lekker op mijn nieuwe kamertje geslapen. Hadden het wekkertje wel gezet want we zouden de volgende dag naar Aquasplash een waterpark vlak bij Antibes. Dus ronds half 9 ging de wekker, lekker even ontbijten en om half 10 stonden we bepakt en bezakt bij de bushalte. Natuurlijk duurt het dan altijd te lang voor de bus komt, en hij zat helaas ook nog lekker vol dus we moesten staan. Gelukkig is het dan maar half uurtje en daarna nog 10 minuutjes lopen. Eerst waren we zo enthousiast toen we de glijbanen zagen dat we het verkeerde park in gingen. Aquasplash is namelijk gedeelte van 4 andere parken. Eenmaal in het goede park waardevolle spullen in een kluisje gestopt en onze handdoeken op een stoeltje in de schaduw. Daarna maar gewoon naar de eerste glijbaan gegaan. Was echt een super leuk dagje in het waterpark. Met erg leuke glijbanen. Rond half 4 weer terug naar Nice, want we zouden die avond gezellig uiteten met Heit en Mirte, Dorien en Martje. Dus rond half 7 waren we in het centrum en hebben we daarna leuk restaurantje opgezocht! Hebben heerlijk gegeten, zelfs mosselen van Heit geproefd! En heb echt super genoten, om gewoon samen te eten en te kletsen! En natuurlijk leuke plannen gemaakt voor de dag erna! Na t eten zijn Heit en Mirte ensa weer naar de auto gegaan en hebben Hanneke en ik nog ergens wat gedronken. Volgende ochtend zijn Hanneke en ik met de bus naar Vence gegaan, want daar hadden we afgesproken. Dit keer konden we gelukkig wel zitten.Eenmaal in Vence konden we zo in de (nieuwe) bus van Heit stappen en zijn we naar het dorpje Tourrete gereden. Een dorpje die echt op een soort van afgrond van een berg is gebouwd. Eerst hebben we daar verschillende taartjes gekocht, want het was Hanneke haar verjaardag. Daarna zijn we lekker het stadje in gewandeld en heerlijk van t uitzicht genoten! Nadat we t stadje hadden bekeken even ergens wat gedronken en besloten daarna naar st paul de Vence te rijden om daar even iets te gaan eten. Gelukkig hadden we daar ook zomaar een parkeer plekje en konden we zo het dorpje in. Was er alleen super druk bij de restaurants dus daar eerst niks gevonden. Gelukkig hadden we nog iets langs de weg gezien vlak bij, dus daar heen gelopen. Kwamen onderweg nog een erg bijzonder museum tegen met allemaal hele moderne kunst. Eenmaal bij t restaurantje kregen we t mooiste plekje, net iets op een verhoginkje waar we precies met zijn zessen pasten. Ook weer heerlijk gegeten. Begon toen al wel zachtjes te spetteren! Het is wat is hier altijd mooi weer, maar telkens als ik bezoek krijg begint het te regenen! Gelukkig kregen we de echte bui pas toen we alweer in de auto zaten op weg naar de supermarkt. Lekker boodschappen doen. En ook daar kan ik dan erg van genieten om samen boodschappen te doen!! Daarna na hun camping, ook een erg mooie camping. Erg groot maar daar merk je niet eens zoveel van. Lekker gekletst en gehartenjaagd met zijn allen. En daarna ook daar natuurlijk het zwembad uitgeprobeerd! Lekker gezwommen met Heit, Mirte en Dorien. Na het zwemmen lekker samen eten. Altijd heerlijk zo op de camping eten, helemaal met familie:D!! Na t eten lekker even met Heit over de camping gewandeld. Dan is die toch nog veel groter dan die leek. Ook zo samen wandelen is dan toch wel erg lekker. Daarna werd het helaas weer tijd om richting Nice te gaan want mijn weekend was helaas alweer om! Dus hebben Heit en Dorien, Hanneke en mij weer terug gebracht naar t appartment. Moest ook wel met de auto want had weer van allemaal super pakketen en dingen gekregen! Allemaal super bedankt daarvoor! Kan ik allemaal weer super goed gebruiken, en is allemaal ook weer erg lekker! Echt doet me super goed zulke pakketten. De volgende was alweer iedereen zijn laaste dag helaas. Dus na t werk nog lekker uiteten met Heit, Mirte en Hanneke. En ook daarna nog even een cocktail gedronken met zijn allen. Was weer erg gezellig, maar ook wel weer verdrietig dat ze weer weg gingen. Na t eten terug gelopen naar de auto. Want Heit hat ondertussen een parkeergarage gevonden waar de bus in paste, tussen allemaal andere luxe autos! Eenmaal bij t appartement Heit en Mirte nog even goed t appartement laten zien en natuurlijk ook mijn nieuwe kamertje. En daarna moest ik helaas alweer afcheid nemen. Wat heb ik daar toch een hekel aan! Kon het natuurlijk dus ook niet droog houden! Dan toch echt wel heel erg om ze dan weg te zien rijden, terwijl ik t liefst eigenlijk ook wel mee wou. Heb t hier ook echt wel naar mijn zin, daar niet van. Maar dan voel ik me toch wel weer eventjes beetje alleen. En dan zijn 3 en halve maand toch nog best wel weer lang. Dus daarna maar meteen gaan slapen, want hanneke moest volgende dag ook weer rond 8 uur op vliegveld zijn. Dus om half 8 met de bus. Waren mooi op tijd en konden dus nog mooi even daar wat eten en drinken. Heb toch echt haat-liefde verhouding ondertussen met t vliegveld. Daarna weer naar t appartement en lekker even met mem gebeld en uitgehuild. En daarna ook nog weer even met Alie, want die zouden aan t eind van de middag komen om wat de drinken en dan zou ik gezellig met hun mee gaan daarna na de camping. Dus rond 5 uur kwamen hun gezellig in het hotel, en kon ik ook hun laten zien waar ik werk. Daarna gezellig met hun mee, eerst nog wat boodschapjes gedaan en daarna lekker naar de camping. Lekker relaxen, eten en kletsen. Moest donderdag natuurlijk wel weer gewon werken, en dus was Hans weer zo lief om mij te brengen. Hadden al wel afgesproken dat we elkaar vrijdag weer zouden zien. Donderdag gewoon weer gewerkt en savonds niks gedaan en maar gewoon serie gekeken om mijn laptop, lekker verstand op nul. Vrijdag weer gewerkt, was ondertussen wel wat moe, dus ging niet allemaal zo als ik wou die dag. Gelukkig was ik mooi op tijd vrij, want was ook vroeg begonnen. En rond 4 uur waren alie enso dan ook weer voor t hotel na een dagje Monaco en kon ik zo instappen en zijn we lekker naar een strandje in Cagnes sur mer geweest. Lekker nog even aan t strand gezeten en gezwommen in de zee. Rond half 8 maar weer in de auto want moesten nog wel even naar de winkel, want we gingen bbquen! Dus lekkere dingen gehaald en op de camping de bbq aan gezet. Allemaal even gedoucht en daarna lekker laat gegeten, zoals t hoort in Frankrijk. Had die dag gevraagd op t werk of ik misschien de zaterdag vrij mocht en dan maandag mocht werken, zodat ik nog extra dagje met familie had. Toen zei mijn baas, dat hij liever wel had dat ik ’s ochtends werkte maar dat ik dan om 12 uur weg mogt als t rustig was. Dus volgende dag nadat Hans mij alweer had weg gebracht! Echt super! Mocht ik rond kwart over 12 weg. En kon ik zo nog een heerlijke middag met iedereen naar een prachtig meer. Echt super, hadden ons eigen stukje aan t meer, allemaal afgedekt met handdoeken etc. Echt super leuk. Lekker gezwommen en in de zon gezeten. Ook nog een waterfiets met glijbaan gehuurd!! Ook echt super geslaagd! Zo lekker t meer op en af en toe van de glijbaan! Tijd vloog echt voorbij! Voordat we t wisten was t alweer 7 uur, en gingen we maar weer richting de camping. Daar heerlijk gegeten, weer erg laat, half 11!! Maar weer super genoten en veel gelachen en gepest (kaarten). Mocht weer gezellig bij Biko slapen, en hoefde de volgende dag gewoon niet te werken dus konden allemaal lekker uitslapen! De zondag heerlijk lekker niks gedaan, lekker boekje gelezen gegeten en gekletst. Daarna rond half 6 door een prachtige route omhoog naar t dorpje tourette gelopen, echt super mooi. Daar eerst even ergens wat gedronken bij een cafeetje en toen naar een restaurantje gegaan. Hadden een prachtig plekje in het restaurant, hadden een prive kamertje met allemaal prachtig kunst en zelfs een luxe leren bank! Weer veel gelachen en heerlijk gegeten. En toen toch maar snel weer weg, want begon beetje te druppen en donker te worden. En we wouden eigenlijk wel via t leuke paadje terug en niet via de weg. Dus redelijk snel weer afgedaald tussen alle bomen door. Maar wel heel voorschichtig want de stenen waren nu wel beetje glad door de regen. Eenmaal weer bij de tent was t ook alweer droog, maar ook wel weer donker. Toen nog lekker toetje gegeten en laatste rose opgemaakt en toen waren we ook wel weer moe, en dus lekker niet te laat t bedje in. Vanochtend beetje geholpen met de tent en alles oppakken, want ook Alie, Hans, Amber, Jikkie en Biko gingen helaas weer weg. Rond kwart voor 11 zaten we weer in de auto met zijn allen. Alles paste weer precies. En Toen hebben ze mij bij t busstation in Vence neer gezet, want ik wou niet dat ze weer helemaal naar Nice gingen en dan weer helemaal om hoog met alles. Dus daar afscheid genomen, natuurlijk niet droog gehouden! Maar heb wel echt super genoten van alle momenten dat ze er waren!! Jullie nog maar een veilige reis terug. En lekker genieten nog vooral! Dank jullie wel!
Nu dus weer in t appartementje. Voelt dan toch altijd wel weer beetje alleen nu iedereen weer weg is. Gelukkig kan ik alweer uitkijken naar 5 oktober. Want dan komen Mem, Bowe en Mirte langs voor 2 daagjes. Nu nog maar even maandjes hard werken, ook aan school.
Iedereen echt super bedankt dat jullie er waren, voor alle super momenten. Voor alle super pakketen! Haw van jim!!
Hiele dikke tupke xxx (L)

  • 13 Augustus 2012 - 16:23

    Miranda:

    Hallo!

    Wat een lang verhaal, haha! Maar wat heerlijk dat je iedereen weer even gezien hebt! Een half jaar je vader en zusje niet zien is wel erg lang.. Fijn om weer even bij te kletsen!
    Je blijft nog 3,5 maand weg? Dat gaat best wel snel! Wel weer fijn om straks weer lekker richting Nederland te komen, of niet? Heb je eigenlijk wel vakantie gehad? Of werk je constant?
    Wij hier lekker vakantie. Nou ja ik werk wel 4 dagen, maar dat is niet erg. Werken is toch heel anders dan naar school gaan. Veel relaxter allemaal. Gelukkig hier ook eindelijk een beetje mooi weer. Hopelijk zet het nog even door.

    Geniet er nog maar even van!
    Liefs, Miranda

  • 14 Augustus 2012 - 10:09

    Petra Van Veen :

    Hoi jente

    wat een mooi lang verhaal, alsof we er zelf bij zijn geweest,klinkt heel leuk allemaal. wat blijf je nog lang weg, 3 maanden. ik vindt dat jikkie al lang weg is deze 2 weken. het is hier ook mooi weer en we genieten op de tuin en op de veranda daar van.Wisse is nu naar terschelling en onne , tiede en ik zijn een weekendje naar ameland geweest. Volgende week is de vakantie alweer om, jammer.
    Groetjes en tut van petra , tante peetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Stage in Nice

Stage in Nice in hotel Radisson Blu

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Weer terug!!

13 November 2012

Laatste weekje aangebroken

04 November 2012

Roadtrip 3 Milaan

29 Oktober 2012

Etentjes en kunstijschaatswedstrijd

22 Oktober 2012

Nog 4 weekjes!
Jente

Zoals de meesten denk ik wel weten ga ik vanaf 3 februari voor 10 maanden naar Nice!

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 33214

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 10 December 2012

Stage in Nice

Landen bezocht: